• ベストアンサー

英訳の質問です!

以下の日本語を英訳してください! (1)当時の学生でそんなに値段の高い本を買う余裕のあるものはいなかった。 (2)数ある私の友人のうちで竹田くんほど時間をよく守る人は見当たりません。 (3)白雪に覆われた山の頂上から長い斜面をスキーで滑り降りる時の爽快さは何にも例えようもありません。 (4)彼が両親と別れて以来両親のことを思わない日は1日としてなかったのである。 (5)70歳以上の人で富士山に登る人が毎年少なくないと言われています。 自然な訳にしたいので、翻訳ソフトや、アプリはなしでお願いいたします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Him-hymn
回答No.2

(1) 第1案 No student in those days was able to afford to buy such an expensive book. 第2案 Not a student in those days had enough money to buy such an expensive book. (2) 第1案 Nobody among so many friends I have is as punctual as Mr. Takeda. 第2案 I have many friends but Mr. Takeda is the most punctual of them all. ★among many friendsとしてしまうと、多くの友だちの中では、ということになり、他の友だち(多くの友だちに入らない人たち)はどうなるのか不明ということに解釈される可能性があり、まずいことになります。この論理的綻びを防ぐためにsoを入れたのが1案、I have many friendsをまず前に出したのが2案です。 (3) 第1案 Nothing is so fantastic as skiing a long slope down from the top of a mountain that is covered with silvery snow. 第2案 Nothing can be compared to the fantastic feelings we have when we ski a long slope down from the snow clod top of the mountain. (4) 第1案 Ever since he left his parents, he never had a single day to think of them. 第2案 He has never spent a single day without thinking of his parents ever since he left them home. ★このようなときに「思う」はthink ofがピッタリです。 (5) 第1案 It is said that the number of people at the age of 70 or more who climb Mr. Fuji is decreasing year after year. 第2案 It is said that fewer and fewer people who are over seventy years old climb Mr. Fuji year after year. ★なおnot a few peopleなどとしますと、not a fewがかなり多くのーーという意味になりますのでまずいことになります。 ★厳密に言うとover 70, more than 70は70を含まないということになるので、1案では70 or moreとしてみましたが、70.1歳でも超えるとも考えられるので、over 70, more than 70でも大丈夫ではあると思います。(整数だと思われて71歳以上と考えることも可能なので)。 以上、ご参考になればと思います。

その他の回答 (1)

• SPS700
回答No.1

1. Back then, no student could afford that price for a book. 2. Among my (many) friends Takeda is the most punctual. 3. Nothing can compare to the great feeling of long downhill skiing from the snow clad (mountain) top. 4. Ever since he left his parents, he thought about them every single day. 5. I hear not a few over seventy climb Mt.Fuji every year.