• 締切済み

野鳥観察の記録を作成するソフトを教えてください。

以前、「野帳!! For Windows」というフリーのソフトで、観察結果をまとめていました。 最近、久しぶりに使おうとすると、ファイルがダメージを受けているとかの表示が出て、記入ができなくなりました。ダウンロードとインストールをし直そうと思うのですが、サイトをご存じの方よろしくお願いいたします。 そのほかに、野鳥観察の記録を作成するためのフリーソフトがありましたら、ご紹介いただけないでしょうか。よろしくお願いいたします。 なお、使用PCは普通のWindows7です。

• BC348
  • お礼率86% (59/68)

みんなの回答

回答No.1

How about these softwares? Wings6 Wings is database software for recording bird observations. Wings can do the usual things one would expect. •Store sightings data and the supporting taxonomic, location, observer and source data. •Perform data entry one record at a time •Manage millions of records •Search and sort •Manage multiple checklists •Import and export •Create lists and reports Wings also does a few exceptional things •Work across platforms •Allow very rapid data entry using checklists •Create spreadsheet reports •Create reports in the form of checklists •Create charts charts •Link or store photographs •Allow you to create your own categories of data and associate that data with species, locations or sightings •Save selections of records that can be loaded very quickly in later sessions •Use built-in spreadsheet, charting, and word-processing modules http://www.wings4d.com/Wings_6.html Bird Tick List Bird Tick List Free, is the little brother of Bird Tick List Pro. The free version has many of the features of the Pro version, it's very simple to use but produces a fantastic life list report which groups your sightings into the bird families and gives a subtotal and total of the species you have seen. Bird Tick List Free will enhance your birdwatching and help you to develop your hobby. http://bird-tick-list1.software.informer.com/ Enjoy!

BC348
質問者

お礼

guess_managerさん、珍しいサイトの紹介ありがとうございました。 盛りだくさんの機能のあるソフトで、驚きました。 残念ながら、英名による鳥の名前をほとんど知りません。論文を書いたりするくわけではありませんが、 これから少しずつ覚えていきたいと思います。どうもありがとうございました。