• ベストアンサー
  • 暇なときにでも

自然な英語になるように、添削をお願いします。

添削をお願いします。 単語を暗記しようと頑張ってもなかなか覚えられないが、人が話している単語は、そのシュチュエーションと重なって、すんなり記憶に定着する気がする。 I can't memorize words well even if I work hard, but I feel it easy to memorize the words others speak because of the situation. もしかして、あなたは先日○○のBBSで「英語の良いサイト」についての質問をしていませんでしたか? I think maybe you posted a question about "Good English websites"on OO Bulletin Board the other day. Is that right? あなたの質問に答えてくれていた人が、この前話した、イギリスに住んでいたというAさんです。 The person who answered your question is a Mr A who lived in England. I mentioned about him last time.

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.2
  • POKIE

こう朝晩会うと、もう他人とは思えませんが… 単語 It is much easier to remember a word through experience than learning it by book (on the desk). 質問 You posted a question about "Good English websites"on OO Bulletin Board the other day, did you? I wonder if you have posted a question about "Good English websites"on OO Bulletin Board the other day. 質問 The person who answered your question is Mr A who lives in England. He is the one who I mentioned the other day. The person who answered your question is Mr A whom I mentioned the other day. He lives in England. 今日もまた元の文と違ってしまった。今日はクリエイティブな気分でなはくて、夕食に4人でワイン4本飲んで酔っ払っているのだった。ガハハ。(すまん)

質問者からのお礼

POKIEさん (*^▽^*)/ コッぷクンカぁ~! POKIEさんに授業料をお支払いもせず、こんなに色々教えて頂いて、誠にかたじけなく存じます。ははあーっ。←(笑い声ではなく、ひざまずいてお礼を申し上げている時の声)→ <(_ _)> わぁ!(◎-◎;) 夕食に4人でワイン4本!!いいですね~!今日の御気分はいかがですか?POKIEさんと一緒に飲める人は楽めるでしょうね! では。ラーコンカ!

その他の回答 (1)

• 回答No.1
  • Pippin

日本語から内容がわかりやすい例文として、 Once I hear other people using (particular) words, I find it easier to remember even the ones I would stuggle with because I remember the context (in which) they were used. もうちょっと簡単にすると、 I have trouble memorizing words, but when I hear other people using them, I find it easier because I remember the context. 「失礼ですが…」という気持ちを入れるために最後の"Is that right?"をはずして、 I don't mean to ply, but did you post...? Sorry if I'm wrong, but are you the one posted...? 特定のAさんの事なので"a"ははずします。イングランドならそのままで、英国内何処なのかわからない場合には、 The person who answered your question is Mr A, who used to live in the UK/Britain. I mentioned about him last time. It was Mr A who answered your question. You know the one who used to live in the UK, and I think I told you about him last time. どの文章も間違いはとても少ないので、例として他にもこんな言い方もあるという程度に参考になれば…。

質問者からのお礼

Pippinさん。こんにちは。 また回答をいただくことができて、嬉しいです! とっても勉強になります。 ひとつ目の文で contextを使われているところでは「なるほど!」とPCに向かって話しかけてしまいました。 今後とも宜しくお願いします。