• 締切済み

英語について質問します。

the ( ) time S+V の形で使用する英語の例文を3つほど教えていただきたい ・the next time S+V ・the first time S+V 以外でお願いします。

みんなの回答

• Him-hymn
回答No.2

The exact time he came was 8:23. The best time we go salmon-fishing is late September. The last time I saw her was April 25th. The only time you can eat snacks is when you are on the bus.  前置詞句にしないということですね。もちろん、the second time, the third time, ...と無限にできますが。 以上、ご参考になればと思います。

• SPS700
回答No.1

For the millionth time I died. 私は百万回死んだ。(僕が書いた素晴らしい詩の第1行)     This is the tenth time I told you to wake up. これであなたに「起きなさい」という十回目です。     The absolutely marvellous time we spent together under the stars I shall never forget.       星の下で一緒にすごしたこの上なくたのしいあの時を、私は決して忘れない。