• 締切済み

英語に変換してください

研究のために絶対に受けなければならない特別講義を受けていたので、遅れました。 この文を英語に変換してください。 宜しくお願いします。

みんなの回答

• cbm51901
回答No.1

(今、遅れてきて釈明する場合) ★I am late because I was attending a special lecture, which I could not miss for the sake of my research. (過去に、そういうことがあった(遅れた)、と説明する場合) ★I was late because I had been attending a special lecture, which I could not miss for the sake of my research.