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下の文を和訳していただけませんか?

下の文を和訳していただけませんか? If Spender is right about why some objects are personified as female, it doesn’t follow that it’s only men who use language in this way, nor does it mean that every usage of this kind is a conscious one. Spender is talking about a male perspective, or way of viewing the world, that is encoded in the language we all use as a common resource. And it is precisely because we use language without analyzing each and every item that a way of thinking can exist without really being noticed. It is only when our flow of language is disrupted that we become conscious of the thinking that as embedded in language ---- and then we can ask whose thinking it really is. Here is an example of that process in action. The news journalist, Sue McGregor, in covering a world energy conference, is talking to another journalist about Britain’s past record on industrial pollution: ‘ but Britain’s been a good boy, hasn’t she… or he? (nervous laughter) (Today Programme, Rad 4, 9/12/97)

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  • SPS700
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   スペンダーの、なぜ物によって女性と見られるかという意見が正しくても、男性だけがこのように言語を使う、あるいは、この種の言葉遣いがあらゆる場合に見られることにはならない。     スペンダーは、我々が共通の手段として使う言語の中に記号化されている、男性の見地、あるいは世界観について言っているのである。     我々は、事物の一つ一つについてこのように考えることなしに言語を使っているために、実際に気づかないでものが考えられると思っているのだ。     我々に言葉の流れが堰き止められた時だけ、言語に埋め込まれた思考に気づき、その時になって初めて誰の思考か、と尋ねることが出来る。     次に挙げるのは実際そう言ったプロセスが起こる例である。ニュース記者のスー•マグレゴールが、世界エネルギー会議を担当して、産業汚染の英国の過去の業績について、もう一人のジャーナリストに話をしているところである。    しかし英国は「いいボーイ」だったね、そうでしょう彼女は?(神経質な笑い)     (Today Programme, Rad 4, 9/12/97) (要するに英語では「国」(それ以外もそうですが)は女性、だから英国が「いい男の子」だったとは言いにくい、と言う話を長ったらしくぐだぐだやってるところです)

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