• ベストアンサー

伝統文化の英訳をお願いします。

ブランド名の「菊一」の菊は日本の花の名前で、天皇を示す高貴な花です。 一は数字の1です。 私はあなたに菊の花が描かれたアンティーク品の酒の盃を プレゼントします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • drmuraberg
回答No.2

The brand name "菊一Kiku-Ichi" means a Japanese flower "Kiku”and “No.1”. “Kiku” is chrysanthemum, which is used in the Imperial Crest and considered to be symbolic of Japan. I will present you an antique sake saving cup with Kiku-flower printed on it.

その他の回答 (2)

• drmuraberg
回答No.3

失礼しました。 「一」は"only one" かも知れませんね。 最後のprinted→paintedに訂正してください。

noname#151082
noname#151082
回答No.1

The brand name "Kikuichi" is consisted by "kiku" and "ichi". "Kiku" is a name of Japanese flower which indicates (imply) royal family and serenity. "Ichi" means 1. I give you an antique Sake trey with (this) Kiku flower.