解決済み

和訳してください

• 暇なときにでも
  • 質問No.7335222
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 22% (2/9)

週刊stの3月2日「忍者ハットリくん新作、インドで放送へ」より

A new animated version of Ninja Hattori-kun will be made in India,where the series has been a major hit,TV Asahi Corp.said.

The series will be aired in India beginnig in May and possibly in Japan as well by the end of the year,TV asahi said Feb.14.

The new Ninja Hattori-kun,based on "gag manga"comics by cartoonist Fujiko Fujio(A),will be the first in around 25 years.

After the cartoonist draws 25 series,TV Asahi's subsidinary animation studio will do some basic work on the material and an Indian production company will create the animated series,according to the broadcaster.

The previous series aired in Japan from 1981 to 1987 and in India starting in 2004.

TV Asahi is aiming to boost profits from its content business,including animation,in India in cooperation with Hakuhodo DY Media Partners Inc.

Ninja Hattori-kun features a child ninja wbo befriends an elementary school boy in contemporary Tokyo.

大体意味は取れましたが、一応しっかりした訳で確認したいです。

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1

忍者ハットリくんの新しいアニメ版が、インドで製作されます、と言うのは、そこで、そのシリーズは大ヒットになっているからですと、テレビ朝日は伝えました。
そのシリーズは5月からインドで放送され、おそらく年末までに日本でも放送されますと、テレビ朝日は2月14日に伝えました。
新しい忍者ハットリくんは、漫画家藤子 不二雄(A)の「ギャグ・マンガ」が原作ですが、約25年ぶりの物になるでしょう。
その放送会社(テレビ朝日)によれば、その漫画家(藤子 不二雄)が25のシリーズを描いたあと、テレビ朝日の子会社のアニメーション・スタジオが、作品の基礎的作業を行い、それから、インドの製作会社が、動画のシリーズを作成することになります。
前回のシリーズは、日本では、1981年から1987年にかけて放送され、インドでは、2004年から放送されました。
テレビ朝日は、博報堂DYメディア・パートナー社と協力して、インドで、アニメーションを含むコンテンツ事業からの利益を伸ばそうとしています。
忍者ハットリくんは、現代の東京の小学生の少年の友達になる子供の忍者が主人公です。
お礼コメント
estellesora

お礼率 22% (2/9)

ありがとうございます。
大体あってました。
投稿日時 - 2012-03-06 23:29:20
Be MORE 7・12 OK-チップでイイコトはじまる
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,500万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。