• 締切済み

英訳をお願いします。

すばる望遠鏡は、標高4,205mのマウナ・ケア山山頂にある国立天文台の大型望遠鏡です。富士山より高い山であるマウナ・ケア山には、アメリカ、イギリス、カナダなど世界11カ国の大型望遠鏡が立ち並び、「地球上で最も宇宙に近い所」と言われています。すばる望遠鏡は、主鏡直径8.3m、世界最大の反射望遠鏡です。国立天文台が建設準備を進めていた当初のプロジェクト名は「日本国設大型望遠鏡」(英語名:Japan National Large Telescope, JNLT)。建設が始まった1991年に望遠鏡の愛称の公募が行われ「すばる」が選ばれました。 です。よろしくお願い致します。

• 英語

みんなの回答

• SPS700
回答No.1

The Subaru Telescope is a large telescope located at the national observatory atop the 4,204m (= about13873 feet) high Mt. Mauna Kea. Mauna Kea, higher than Mt. Fuji, has a number of large telescopes of eleven countries around the world, including the United States, the U.K., and Canada, and is called "the world's closest spot to the space." Subaru's main mirror is 8.3m (=about 27.4 feet) in diameter, and it is the largest reflecting telescope in the world. The original project name during the construction stage of the national observatory was Japan National Large Telescope, or JNLT. In 1991, when the construction started, the common name "Subaru" was chosen from public entries. 原文にはありませんので national observatory と小文字にして置きましたが、場所がハワイですから、国立が、米国のものなら US National Observatory、日本のものなら Japanese National Observatory と国籍を明記すると誤解が無いと思います。