• ベストアンサー

英訳してください。

「思い立ったら吉日」 とは、英語で言うとどうなるでしょう? お願いします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • fry3000
回答No.3

まったく同じ意味の諺は思い浮かばないんですが 似た意味の言葉では Carpe diem Strike while the iron is hot The sooner, the better があります。 もし日本語の通りにするならば、 If you make a decision on a certain day, that means that's your lucky day to act. If you've already made your decision, act quickly. などと意味を説明しないといけないのでは。 他の方がもっとしっくりくるものを思いつかれるかもしれませんが。

その他の回答 (4)

• kotopon
回答No.5

「思い立ったが吉日」--->今がチャンスととらえて、 It's now or never. というのはどうでしょう?

• kokutetsu
回答No.4

Don’t put off till tomorrow what you can do today. がピッタリのことわざです。

• ismael
回答No.2

幾つかあります。 Make hay while the sun shines. Never leave tomorrow what you can do today. Procrastination is the thief of time. Any day is lucky on which the thing occurs to one.

• glawari
回答No.1

It is a lucky day when making up one's mind. これでどうですか?