• ベストアンサー
  • 困ってます

添削お願いします。

Goethe wrote the poem in 1770, and it believes that this poem was addressed to Lotte Frederica Lissetten who is a friend with Goethe's sister to farewell her. It is an example that Goethe wrote in early years and not too complicated verse. 「ゲーテは1770年にその詩を書かれ、この詩はゲーテがゲーテの姉妹との友だちであるLotte Frederica Lissettenに別れを告げるために書かれた信じられています。これはゲーテが初期に書いた例であり、あまり複雑な詩ではありません。」 *はじめの文の構成なのですが「この詩はLotte Frederica Lissetten宛に書かれた、別れを告げるために」という風にしています。 addressed to=~宛に としています。 こちらの英文を添削して欲しいです。よろしくお願いします。

• wxw
  • お礼率89% (1045/1166)

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.2

Goethe wrote the poem in 1770, which has been believed to be a farewell message to Fraulein Lotte Frederica Lissetten, a friend of his sister. It is an example of his early works, and does not have a complicated structure.

質問者からのお礼

ご回答ありがとうございます。 it believesとするのではなくwhich has been believed とするのですね。 大変参考になりました。

その他の回答 (3)

• 回答No.4

訂正。 社名は,『若いヴェルテルの悩み』に登場する恋人,Charlotte に由来するんだと。ゲーテだと覚えていたんだけれども,ところどころで混線している。

質問者からのお礼

わざわざ追加で訂正していただきありがとうございます。 ロッテにそのような由来があったのですね!知らなかったです。

• 回答No.3

蛇足。 日本の菓子メーカ「お口の恋人ロッテ」は,彼女に由来しているはずです。なお,Fraulein は英語の Miss にあたるドイツ語で,すこしキザに表現しました。

質問者からのお礼

ご回答ありがとうございます。

• 回答No.1
  • SPS700

Goethe wrote the poem in 1770, and it is believed that it was written to bid farewell to his sister's friend Lotte Frederica Lissetten. It is an example of his early poems, characterized by its simplicity. とも。

質問者からのお礼

ご回答ありがとうございます。 大変参考になりました。