解決済み

添削してください

• 困ってます
  • 質問No.9489078
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 93% (547/584)

英語⇨
Heine wrote a poem based on this legend, composers such as Silcher and Schumann composed it, and it is continuing to sing.

日本語⇨
Heineは、この伝説に基づいて詩を書き、SilcherとSchumannのような作曲家が作曲し、後世に歌い続けられている。

こちらの英文を添削してください。
よろしくお願いします。
通報する
  • 気になる
    質問をブックマークします。
    マイページでまとめて確認できます。

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.2
レベル12

Heine wrote a poem based on this legend, and composers such as Silcher and Schumann composed music to it.
The songs have been sung.

まず、HeineとComposerを1つの分にしたいなら、
andを持ってくるべきです。
でないと、文法的にもおかしい。

それから、音楽を作曲したので、music.
さらにそのmusicはpoemを元にしているので、
music to itにしました。

後世でもずっと歌われているというので、have been sungにしています。
後世とは現在とは限らず、歌ができた過去から現在です。
お礼コメント
wxw

回答ありがとうございます。
説明もしていただき大変分かり易かったです。参考になりました。
投稿日時 - 2018-04-16 12:02:47

その他の回答 (全2件)

• 回答No.1
レベル14

英語 カテゴリマスター
 Heine wrote a poem based on this legend, composers such as Silcher and Schumann composed music for it. Their songs are still sung today.
お礼コメント
wxw

大変参考になりました。
投稿日時 - 2018-04-16 12:02:18
  • 回答No.3
レベル14

他カテゴリのカテゴリマスター
たぶん,ローレライ Lorelei のような曲についてでしょう。英語版Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/Lorelei
の記述,
ーーーーーーーーーーーーーー引用
In 1824, Heinrich Heine seized on and adapted Brentano's theme in one of his most famous poems, "Die Lorelei". It describes the eponymous female as a sort of siren who, sitting on the cliff above the Rhine and combing her golden hair, unwittingly distracted shipmen with her beauty and song, causing them to crash on the rocks. In 1837 Heine's lyrics were set to music by Friedrich Silcher in the art song "Lorelei" that became well known in German-speaking lands. A setting by Franz Liszt was also favored and dozens of other musicians have set the poem to music.(中略)German composer Clara Schumann composed another version of Heine's poem in 1843.
ーーーーーーーーーーーーーー
などが,参考になるんじゃないですか。関連する英語文献をさがして,表現をパクる(剽窃ではなく英作文のお手本とする)。
お礼コメント
wxw

ベストアンサーを決めたのちに、回答していただいたことに気付き…
おそらくほぼ同時、もしくは私がページを開いて回答を読んでいる間に回答していただいたのだと思います。
Wikipedia の内容も参考にさせていただきます。ありがとうございました。
投稿日時 - 2018-04-16 12:31:08