回答 受付中

英検準2級のライティングの添削

• 困ってます
  • 質問No.9576330
  • 気になる数0

お礼率 68% (15/22)

ライティングの勉強をしています。
添削をよろしくお願いしますm(__)m

【問題】
●以下について、あなたの意見とその理由を2つ英文で書きなさい。
●語数の目安は50~60語です。

Many people enjoy watching sports games, especially during the Olympics and World Cup. Do you like to watch sports games?

【解答】
I like to watch sports games.
There are two reasons.
First, I can get excited when I am watching sports games.
If we do not have sports games, TV is not fun.
Second, I like to watch sports games with a lot of my friends.
That is why I love to watch sports games.

私はスポーツ観戦が好きです。
理由は2つあります。
1つ目は、私はスポーツを見ている時、わくわくするからです。
もしスポーツが無ければテレビは面白くないでしょう。
2つ目は、私は友達と一緒にスポーツ観戦をすることが好きだからです。
これらの理由から、私はスポーツ観戦が好きです。

回答 (全2件)

• 回答No.2

まず、If we do not have--の所は、スポーツのゲームがない、という現実とは異なることを仮定しています。また、テレビ「番組」なので、If we did not have sports games, TV programs would not be fun.ではないでしょうか。次に a lot of my friendsの所は a lot of friends of mine の方が良いと思います。That is why--の所ですが、和訳からFirst 以下とsecond 以下の2つの理由を指してると考えられるのでthere are why--の方が良いと思われます。
あくまで日本人の高校生の考えた回答なので、間違っていたり、不自然なところを指摘しきれていない場合があります。ご了承ください。
  • 回答No.1

他カテゴリのカテゴリマスター
Yes, I like to do it for two reasons. First, I can get excited as if I myself am playing at the stadium. If television broadcasts no sports games, I cannot find any fun in it. Second, watching sports games with a lot of friends makes a sense of unity.
(50 words)
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,500万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。