• ベストアンサー

何のことか教えてください

マイクロソフトからなんだかわからないメールが来たのですが、何のことか分かりません。 どんな内容のメールなのか教えてください。 翻訳ソフトで訳しましたが、何だか分かりません。 よろしくお願いいたします。

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 121CCagent
回答No.4

マイクロソフトが個人宛にその手のメールは配信しないですね。 Microsoft からメールが https://okwave.jp/qa/q9511187.html 今度はフィッシングメールがやってきた https://blog.goo.ne.jp/t_wisteria/e/72203dc6b33ebae959e4e0d8764485d6 ただの迷惑メールでしょうから無視しましょう。お使いのOSが不明ですがWindowsをお使いならWindowsUpdateで自動更新されるように設定されているでしょうから気になるようなら手動で更新を掛けて最新状態か確認して最新状態なら問題ないです。

その他の回答 (3)

noname#232661
noname#232661
回答No.3

私は神様ではないので、貴方のところに届いたメールの内容なんて分かりません。 質問したいなら、メール本文を載せる事。

hei19800101
質問者

補足

すみませんでした。 全文を載せます。 -----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA256 ******************************************************************** Title: Microsoft Security Update Minor Revisions Issued: August1, 2018 ******************************************************************** Summary ======= The following CVEs have undergone a minor revision increment: * CVE-2018-8202 - Version 4.1 * CVE-2018-8284 - Version 2.2 * CVE-2018-8356 - Version 3.1 Revision Information: ===================== - https://portal.msrc.microsoft.com/en-us/security-guidance - Reason for Revision: Corrected Article and Download entries in the Affected Products table. This is an informational change only. - Originally posted: July 10, 2018 - Updated: August 1, 2018 - Aggregate CVE Severity Rating: Important Other Information ================= Recognize and avoid fraudulent email to Microsoft customers: ============================================================= If you receive an email message that claims to be distributing a Microsoft security update, it is a hoax that may contain malware or pointers to malicious websites. Microsoft does not distribute security updates via email. The Microsoft Security Response Center (MSRC) uses PGP to digitally sign all security notifications. However, PGP is not required for reading security notifications, reading security bulletins, or installing security updates. You can obtain the MSRC public PGP key at <https://technet.microsoft.com/security/dn753714>. ******************************************************************** THE INFORMATION PROVIDED IN THIS MICROSOFT COMMUNICATION IS PROVIDED "AS IS" WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND. MICROSOFT DISCLAIMS ALL WARRANTIES, EITHER EXPRESS OR IMPLIED, INCLUDING THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. IN NO EVENT SHALL MICROSOFT CORPORATION OR ITS SUPPLIERS BE LIABLE FOR ANY DAMAGES WHATSOEVER INCLUDING DIRECT, INDIRECT, INCIDENTAL, CONSEQUENTIAL, LOSS OF BUSINESS PROFITS OR SPECIAL DAMAGES, EVEN IF MICROSOFT CORPORATION OR ITS SUPPLIERS HAVE BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES. SOME STATES DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OR LIMITATION OF LIABILITY FOR CONSEQUENTIAL OR INCIDENTAL DAMAGES SO THE FOREGOING LIMITATION MAY NOT APPLY. ******************************************************************** Microsoft respects your privacy. Please read our online Privacy Statement at <http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=81184>. If you would prefer not to receive future technical security notification alerts by email from Microsoft and its family of companies please visit the following website to unsubscribe: <https://profile.microsoft.com/RegSysProfileCenter/subscriptionwizar d.aspx?wizid=5a2a311b-5189-4c9b-9f1a-d5e913a26c2e&%3blcid=1033>. These settings will not affect any newsletters youâ€TMve requested or any mandatory service communications that are considered part of certain Microsoft services. For legal Information, see: <http://www.microsoft.com/info/legalinfo/default.mspx>. This newsletter was sent by: Microsoft Corporation 1 Microsoft Way Redmond, Washington, USA 98052 -----BEGIN PGP SIGNATURE----- iQIzBAEBCAAdFiEELe29pj1Ogz+2MnKbEEiO2re18ugFAltiMrEACgkQEEiO2re1 8ugUdQ/8CMPwYro48tI425zAMRMA2LGTkrjS/mKzTjI1DFX3iz2J6E0DAdG5neS3 ZkHbORgLZCPuhZS7KZOuNIs9upg9F9Vo9HhmUzAkRXS/yq7jK1dmsukUWp5VZq76 xGdnexoPtlQX8oLEqNgd093pJfv0WAbvpKvqk9vZWaoDHXhUrzjKQEckbAJWSeAH pcwuleHYBdH4XW6EbADd3R5IXxe3ueMT5FImrF4DC/TJU3i6B3z2YbnDEisN0aqf hCZFK02HL13xzJ2PRfUrr9USgO7MkZnP2/sJbWcmxd43iq4hrrmvm0CMN+Rz2vPL GTXwcZ7qq0xBptgpSTN6a7EL0fpQOXI9EsiEGmDPs326TmhfVY5LHAX+zrLhNu7e 7IuTJYz8ZVckd60YFyr3wzG2UDUHPApE74MM0yFgzqm3WaRPKdeKCqQLNTXnlnaq orSYdzOMW4k8CVpTLB+f3jvHvxT+MfhzyH2nIMyTZgVbuy7HHCduaBKF5BXI6Pc1 M5FyIdcALqjKTDAsQ3zdz+o6jz4mEHex50wGuhhNsAnpWRVNnQobZoXqrY1WAYM8 dLwRqaU9A4vf62ywWNOxUp8UBI8Tu7x+ojrv7Ngto0+kjJXyr1Dei5C4sVlFUpWX 2SvbsFDvZbgN1JvuVHB1qVffFn+LMqMi/NOx8g54IMoF+qDyuzY= =fGfL -----END PGP SIGNATURE-----

• misa23
回答No.2

私もきますWindows 10の使い方です。

hei19800101
質問者

補足

何のことか教えてください。

回答No.1

たぶん、詐欺メールです。  

hei19800101
質問者

補足

マイクロソフトから詐欺メールが来るのですか?