解決済み

set us up

• 困ってます
  • 質問No.9507509
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 77% (3589/4615)

My sister came out as a lesbian this summer and I came out as bisexual this Thanksgiving to our very moderate middle-class parents. There were tears and talking and more tears, but my parents are ultimately supportive—almost too much so.

My father brings up his “gay kids” in everyday conversations to complete strangers. An old high school friend who works as a barista mentioned it to me when my dad comes in for coffee. He says how proud he is of us, but he brings it up all the time! My mom has joined PFLAG and has taken to taking pictures of pretty girls and sending them to my sister and me in an effort to set us up.

ここでのset us upはどのような意味でしょうか?よろしくお願いします

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1

英語 カテゴリマスター
 ここでのset us upはどのような意味でしょうか?

ここの set up は、下記の10「根回しする」、「準備する」、「お膳立てする」でしょう。
 https://eow.alc.co.jp/search?q=set+up

(綺麗な女の子の写真を撮って、姉や私に恋人候補としての)お膳立てに(送ってくる癖がついた)、でしょう。
お礼コメント
corta

お礼率 77% (3589/4615)

ご返信が遅れました。ご回答ありがとうございます
投稿日時 - 2018-06-13 23:15:47
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,500万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。

この言い回しでうまく伝えられた!あなたの知識や経験を教えて!
このQ&Aにはまだコメントがありません。
あなたの思ったこと、知っていることをここにコメントしてみましょう。

その他の関連するQ&A、テーマをキーワードで探す

キーワードでQ&A、テーマを検索する

特集

OKWAVE若者応援スペシャル企画

ピックアップ

ページ先頭へ