• ベストアンサー

お元気 です か の文構造を英語で教えてください!

お元気 です か の文構造を英語で教えてください!

noname#196093
  • 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • Him-hymn
回答No.2

Japanese expression "おげんきですか" consists of three parts: "お元気," "です" and "か." "お元気" with a prefix of "お" (which is used to give some respect) is a noun. If you look at this from European linguists' view, the subject "I" is missing. However, Japanese language does not require a subject in a sentence like this since it is obvious that the person who is the speaker is talking to is "元気." The final "か" is used to make a question. "です" is similar to English Be verbs. Roughly, these three parts "お元気" is fine, "です" (you) are and "か" is "?"

質問者

お礼

ありがとうございました!

その他の回答 (1)

• jess8255
回答No.1

質問の意味がまったく分かりません。 わざわざ お元気 です か のそれぞれの間にスペースを入れているのは何か意図があるのでしょうか?

質問者

お礼

すみません。どう説明してよいか。