• ベストアンサー
  • 困ってます

英語が正しいかどうか教えてください。

次の英語の文法や意味の分からないという文があれば、教えてください。 Now, many people watching television and movie in my country. And many people watch television every day. I also watch television every day. My school teacher said “it is important that to watch television and interested in society. But we have problem television can give children bad influence. I will state television and movie give us dream and study. every dayは、everyとdayの間にスペースは空けるのでしょうか? あけるときとあけない時の、区別を教えてください。 よろしくお願いします。

• wxw
  • お礼率89% (1045/1166)

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1
  • sknuuu

Now, many people watch television and movie[s] in my country. And many people watch television every day. I also watch television every day. My school teacher said[ , ] “[I]t is important [for us](削除that) to watch television and [become] interested in society (societyは何を言おうとしてますか?). [Many people say that] television [has a] bad influence [on children]. [But] I (いらないwill state) [thinkとかclaimとか] television and movie[s] give us [a] dream and study (studyは何を言おうとしてますか?). >every dayは、everyとdayの間にスペースは空けるのでしょうか? 一応空けることになってます(個人的にはどっちでもいいかな)

質問者からのお礼

ありがとうございます! 参考になりました!