英語で知り合いへの返事をお願いしたい

このQ&Aのポイント
  • 外国の知り合いへの英語での返信が必要で、うまくまとめられないために投稿しています。
  • 前回のメールに間違いがあり、混乱させてしまいました。また、地元の情報や旅行についても話しています。
  • 次回のメッセージでは、みんなをグループに招待する予定です。楽しみにしています!
回答を見る
  • ベストアンサー

メッセージの返信(英訳をおねがいします)

知り合った外国の方への返事を英語で書きたいのですが、 英語に不慣れなものでなかなかうまくまとめることができません。 急ぎで返信が必要なため、どなたかに英訳していただけたらと思いまして投稿いたしました。 よろしくお願い致します。 (長くて申し訳ありません。 文章を完全にというよりは、ニュアンス重視で訳していただいてかまいません) **** メッセージをありがとう! そして今回もお返事が遅れてごめんなさい。 一生懸命訳しているのだけれど、どうしても時間がかかってしまって… もっと勉強しなければとつくづく思う昨今です。 前回私が送ったメールを見返したら、たくさん間違いをしていたことに気付きました。 同じ時期に知人へ送ったメールと少し混ざってしまったようです。 混乱させていたらごめんなさい。 正しくは「那須」ではなく「金沢」です。 那須は友人と、この夏旅行に出かけた場所でした。 すごく良い場所だったよ!夏の暑い時期だったので、そこはすごく快適でした! ほかにも鳥取や島根、京都の天橋立にもいったよ。 今年のバケーションはローカル電車で西日本をまわった旅でした。 時間はかかったけど、すごくいい経験でした。 (間違いといえば、おなじく文末の「ピアス」も「イヤリング」のまちがいです) そして私の地元について調べてくれたんですね。 あなたがネットで調べたとおり、私の住んでいる県は雪がたくさん降る地域です。 とくに私の地元は豪雪地帯で有名です。 スキー場もたくさんあるので、いつか一緒に滑りに行けたりしたらすてきだなあっておもいます。 もちろん、日本に限らず、です! 海は車で1時間くらい言ったところにあるのですが、そこでは新鮮な魚介類を手に入れることができます!あなたの好物の刺身も、すごくおいしいです。 そして、先日●●ちゃんと連絡をとりました! それはもちろんあなたが日本に来た時のことについてです。 ●●ちゃんの家にあなたは宿泊する予定なんですね! 前回、東京を散策しようとあなたに送ったのですが ●●ちゃんの予定もあるので、こちらでグループをつくってみんなで話し合えたらとおもいます。 そんなわけで、次のメッセージを送るときに、みんなを同じグループにおさそいする予定です。 ああ、はやくあなたたちと会える日がこないでしょうか・・・ 楽しみでしかたないです! *** 以上です。 長い文章で申し訳ないのですが、よろしくお願いいたします (※補足:ここでいうグループはLINEのグループ設定です)

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

Thanks for your message. At first I have to appologize the late reply also. Even through I had been working hard. still it take time. Maybe I have to be better, Meantime viewing my previous letter I have found some mistake. Maybe some contamination took place, some contents were mixed with another mail to another friend. Sorry to have been confused. The Correct Destinatin was Not (Nasu) BUT (Kanazawa), (Nasu) was a place I spent summer vacation with my friends. (Nasu) was so (Cool) and nice, confortable place, especially in Hot Summer Period. Beside (Nasu) I went (Tottori)(Shimane) and (AMANOHASHIDATE - So called 'Sky Bridge' in Kyoto Prefecture) This summer vacation was mainly impressed with 'Local Train.' in Western area in Japan, which enabled us to travel many place. with sophysticated local style. Sure it took time than usual express oen, but it was really good experience. In the meantime, I worte 'Pierced Earring 'in mistake but in fact it was only a 'Earring' (Not Pierced) sorry. I am so happy to know you have checked my home town, Yes it is, as you know, my prefecture has some snow in winter time. especially my home town is famouns with heavy snow. We have many ski resort there, Hope we could enjoy skiing together.someday, Sure it shoulld not being in Japan only. Any place is OK as far as we coud enjoy it together. Menatime we also have a beach within 1 hour drive, where we could supply fresh sea foods. Sure SASHIMI, yoour favorite, is very good there. I had a talk with Ms.○ ○ recently. Sure to discuss about accomodation when you com eto Japan. I heard you will stay at Ms.○ ○'s Place At last e-mail I eplained some Plan of TOKYO tour, but viewing some condition or Idea of Ms.○ ○, it should be re-scheduled, after some discussion with concerned parties, with Group. So, we shall send a next message when some Group discussion to be made. Looking forward to see you soon. faithfully yours. '

moootoko
質問者

お礼

丁寧に和訳してくださりありがとうございます!! おかげさまで返事をかくことができました!!