• ベストアンサー

英語に訳して頂けますか?

先輩方に、気を使いすぎて精神的に疲れる。 気疲れする。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cbm51901
回答No.3

「先輩方に、気を使いすぎて精神的に疲れる。」 "I am being too mindful of my senior colleagues that I am emotionally exhausted/drained." Emotionally exhausted: http://eow.alc.co.jp/search?q=emotionally+exhausted Emotionally drained: http://eow.alc.co.jp/search?q=emotionally+drained 「気疲れする。」 "I am mentally exhausted." Mentally exhausted: http://eow.alc.co.jp/search?q=mentally+exhausted

その他の回答 (2)

• higa-m
回答No.2

どんな場面で使うのかはわかりませんが、例として。 I am (mentally)depressed to think(or care) too much of my seniors.

• marbleshit
回答No.1

I'm mentally tired of fussing about my seniors. It's strain on my nerves.