• ベストアンサー

英訳の添削をお願いします。

xの値が増加するとyの値も増加するが、その関係は比例ではない。 [比例: proportion] 2種類の英訳の添削をお願いします。 1.Although increasing the value of x result in increasing the value of y, the relation is not in proportion. 2.The value of y increases as the one of x does, but their relationship isn't in proportion. できれば模範解答もお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cbm51901
回答No.2

1. Although increasing the value of x results in increasing the value of y, they are not in proportion to each other. 2.The value of y increases as does that of x, but they are not in proportion to each other. [訳例] Although the value of Y increases with the value of X, there is no proportionality between them.

janneofworld
質問者

お礼

回答ありがとうございました

その他の回答 (1)

• SPS700
回答No.1

1.Although increasing the value of x results in increasing the value of y, the relation is not in proportion.     result に s をつければいいと思います。 2.The value of y increases as the one of x does, but their relationship isn't in proportion.     これはそのままでいいんじゃないでしょうか。 3。    別に模範と言う訳ではないんですが下記を使って     http://eow.alc.co.jp/search?q=proportionally As the valuie of X increases, so does that of Y, but not proportionally.     とも。