• ベストアンサー
  • すぐに回答を!

英語でわからない問題があります。教えてください><

次の各組の文がほぼ同じ意味になるように( )に適語を入れなさい。というものです。4問わからないものがあります。 (1) a. I like the moon better than any other celestial body. b. I like the moon ( ) ( ) all the celestial bodies. (2) a. She is the loveliest girl I have ever met. b. I have never met ( ) ( ) lovely girl as she. c. She is ( ) ( ) any other girl I have ever met. (3) a. He said that he was happy to meet us that day at that memorable party. b. He said, "( ) ( ) happy to meet ( ) ( ) at ( ) memorable party." (4) a. He said to her, "Will you attend the party tomorrow?" b. He asked her ( ) she ( ) attend the party ( ) ( ) ( ). 問題多くてごめんなさい><1つでも分かる人がいらっしゃれば回答よろしくお願いします。  

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 回答No.1

(1) a. I like the moon better than any other celestial body. b. I like the moon (best) (of) all the celestial bodies. (2) a. She is the loveliest girl I have ever met. b. I have never met (such) (a) lovely girl as she. c. She is (more) (lovelier) (than) any other girl I have ever met. ↑ここは括弧がもう一つ必要ですね。 (3) a. He said that he was happy to meet us that day at that memorable party. b. He said, "(I) (am) happy to meet (you) (today) at (this) memorable party." (4) a. He said to her, "Will you attend the party tomorrow?" b. He asked her (if) she (would) attend the party (the) (day) (after).

その他の回答 (3)

• 回答No.4
noname#142463
noname#142463

(1) I like the moon (best) (of) all the celestial bodies. (2) I have never met (such) (a) lovely girl as she. She is (lovelier) (than) any other girl I have ever met. (3) He said, "(I) (am) happy to meet (you) (today) at (this) memorable party." (4) 解釈によって、二通り考えられます。    「パーティに出席しますか?」の場合 He asked her (if) she (would) attend the party (the) (next) (day). (出席するかどうか尋ねた) 「パーティに出てもらえませんか?」の場合 He asked her (that) she (should) attend the party (the) (next) (day). (出席するように頼んだ) いずれも the next day の代わりに、the following day でもよい。   

• 回答No.3

うっかりしてました >_< (1)の問題の回答は、No.2の方の答えが正解ですね。 (best)(of) (most amongをbest ofと同じ意味で使うにはmost amongの前にtheが必要なのを忘れてました)

• 回答No.2

(1) a. I like the moon better than any other celestial body. b. I like the moon (most ) (among ) all the celestial bodies. (2) a. She is the loveliest girl I have ever met. b. I have never met (as ) (much) lovely girl as she. c. She is (lovelier ) (than) any other girl I have ever met. (3) a. He said that he was happy to meet us that day at that memorable party. b. He said, "(I) (am) happy to meet (you) (today) at (this) memorable party." (4) a. He said to her, "Will you attend the party tomorrow?" b. He asked her (if) she (would) attend the party (the) (next) (day).