• ベストアンサー

日本語を英語にお願いします。

(1)映画を見ながら英語を学んでいる (2)あなたとメ-ルする事も勉強になってるよ (3)弟の悩みをあの人に聞いてもらった。 (4)たった今、売り切れました。 (5)お手数ですが、これとこれは別々に会計しなくてはなりません。 (6)これを発音する時、舌を曲げるの?曲げずに奥に引くの? (7)そんな事思い出したくもない。 (8)先の事を考えるのがそんなに大事な事? (9)たまに彼らが外でサンプルを配ってるよ。 (10)最近学校に行き始めたんだ (11)私も同感だけど、ボスには逆らえない! (1)その時、彼に電話番号を聞かれて交換した。 (2)(写真を見ながら)彼、年とったよね。 (3)(忙しくて食べる時間がない友達がおなかすいたと言って  いるのに対して、)そうに決まってるよね><のような表現。 (4)(焼き上がりの悪いお菓子を見て)何でこれこうなったの? (5)でも話せる英語の範囲がまだ狭いんだよ。 (6)彼を忘れる為に、最近は忙しくしてるの。 (7)(食べる?や、する?と聞かれて)いいの?(↑) (8)私もそう(so)かもしれないけど。 (9)最初の1ぺ-ジからわからない。 (10)今日小切手を銀行に持って行ったけど、銀行の人が お金が口座に入るのまで少し時間がかかる と言っていたよ。 (11)したい事がいっぱいあって、そのために働くことは苦にならないよ (12)何でだろう・・ (13)何でこうなるんだろう (14)金曜日も働いたら、1週間一日も休みがなくなってしまう。 (15)あなたの彼はマメに連絡くれる人なんだね (16)無理にしなくていいよ。 沢山ありますがよろしくお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.2

(1) I'm learning English watching movies. (2) I also learn a lot from exchanging emails with you. (3) I ran my brother's problem by him. (4) It was just sold out. (5) Could you ring up this and this separately? (6) Do I curl or draw back my tongue when I pronounce this? (7) I don't even want to remember. (8) Is thinking ahead that important? (9) They sometimes hand out samples on the street. (10) I started going to school recently. (11) I agree with you, but I can't go against my boss! (1) He then asked my number, so we exchanged our numbers. (2) He got old. (3) (I'm hungry) → I bet you are. (4) What happened? (5) I still can't talk about a lot in English. (6) I've been keeping busy trying to forget about him. (7) Are you sure? (8) I might be that way too. (9) I'm lost from the first page. (10) I went to the bank to deposit the check, but the teller told me it would take a little while for the account to be credited. (11) I have many things I want to do, and I don't mind working hard for them. (12) Why is that? (13) Why is this happening? (14) If I worked on Friday, I wouldn't have any days off during the week. (15) Your boyfriend makes effort to keep in touch with you, doesn't he? (16) No need to push.

enchanted1
質問者

お礼

ありがとうございます。 凄く勉強になりました。また機会がありましたら、 ぜひお願いしたいです^^ありがとうございました。

その他の回答 (1)

• sayshe
回答No.1

(1) I learn English by watching a movie. (2) Exchanging emails with you also helps me study English. (3) I had him listen to my concerns about my younger brother. (4) It has just been sold out. / It was sold out just now. (5) Sorry for your inconvenience, but this and this must be figured up separately. (6) Should I roll up my tongue or draw back my tongue when I pronounce this? (7) I do not want to remember such a thing at all. (8) Is it so important to think about our future? (9) They are sometimes handing out samples out on the street. (10) I have started to go to school recently. (11) I feel the same way, but I cannot say no to my boss. (1) He asked me about my phone number then, and we told our phone numbers to each other. (2) He has become old, hasn't he? (3) No wonder you feel hungry. (4) How come it is baked like this? (5) But I still cannot cover wide range of topics in English. (6) I have been trying to be busy recently to forget him. (7) Can I? (8) I may be so. (9) I cannot understand it from page one. (10) Though I took the check to the bank today, the bank clerk told me that it would take some time before the money is transferred to our account. (11) I have a lot of things I want to do, and I do not mind working hard for those at all. (12) I wonder why? (13) What has caused this situation? (14) If I work on Fridays, I will have no days-off in a week. (15) Your boyfriend is a big writer, isn't he? Your boyfriend get in touch with you really often. (16) You don't have to force yourself.

enchanted1
質問者

お礼

ありがとうございます。 こちらも凄く参考になりました^^ 現在留学中でわからない表現だらけで困っています… また機会がありましたらよろしくお願いします。