海外の友達に連絡して返事がないときは?

このQ&Aのポイント
  • 海外の友達に連絡したが返事がなく心配しています。どうすればいい?
  • イタリア人の友人に英訳でメールを送りたいがうまくできない。
  • 友人との再会を楽しみにしています。
回答を見る
  • ベストアンサー

海外の友達に(英訳)

海外の友達に連絡(メールを送った)したのですが、返事がなく心配しています。 彼はイタリア人でとても仲の良い友人です。 そして共通の友達もいて、その友達(イタリア人)とは近くに住んでいるはずです。 なのでその人に聞いてみたいと思い、メールを作りたいのですがうまく英訳できません。 友人は英語ができます。 なので、以下の文を送りたいのですが英訳して頂きたく思っています。 → お久しぶり!!!元気? イタリアに遊びに行った時をときどき思い出すよ・・・ すっごく楽しかった。 あの時はいろいろとありがとう。 今度、仕事でローマに行くかもしれません。 それで、~にはメールを送っても返信がないんだけど、忙しいのかな? ~は元気にしてる? もし、会ったら一言言っておいて欲しいな。 よろしく。 また会えることを楽しみにしています! 以上です。 よろしくお願い致します。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.2

It has been a long time since I saw you last. How have you been? I sometimes remember the time when I went to Italy for pleasure. I enjoyed myself a lot. Thank you for everything you did for me then. I might go to Rome on business sometime in the near future. So I emailed ~, but I haven't received an answer from him. I wonder if he is busy. Is he getting along well? If you happen to see him, could you say hello to him for me? I would appreciate it. I am looking forward to seeing you again. ☆ 「~」さんは、男性と考えて英作しました。女性の場合は、代名詞など適当に変更してください。

その他の回答 (1)

noname#146604
noname#146604
回答No.1

Long time!!! Energy?The time of going to Italy to play is sometimes remembered... It was very pleasant.various at that time -- thank you.Shortly, it may go by work to Rome.Then, are you busy, although there is no reply even if it sends e-mail to -?- is made fine?If it meets, I want you to say a word.Well.I am looking forward to being able to meet again!