• ベストアンサー

日本の伝統的な暮らしにについての英訳です。

鉈(なた)は、主に山林で働く人々が使う日本の伝統的な刃物です。 木製の鞘(ケース)に入れて腰に下げて携帯します。 刃は厚みがあり丈夫なので、薪割り・枝打ち・竹割り・木の削りなどが可能です。 また、熊などの猛獣に対する護身用でもあり、動物を食料として解体するときにも使われます。 日本の山間部に行くと、鉈を使う伝統的な暮らしがまだ残されています。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.1

Nata (A hatchet) is traditional cutlery of Japan used by the people who work mainly in the forest. They put it in a wooden sheath (case) and hang it on a waist to carry it around. Because its blade is thick and strong, they can use it for wood-splitting, branch-cutting, bamboo-splitting, wood-scraping and so on. In addition, it is used for self-protection against fierce animals such as bears, and it is also used to slaughter an animal for food. Traditinal living with a hatchet can still be seen when you go to mountainous districts in Japan.