• ベストアンサー

日本料理の食べ方を紹介する文章です。英訳お願いします。

wathavyの回答

• wathavy
回答No.1

ううん。 海外で醤油を使って実際に船でしたが、普通に醤油さしを置いてありました。 なので、このような説明が必要とは思えません。 名前は、キッコーマンでしたよ。醤油ともいいましたが。Soy source I:Hey, look there is soy source here on the table! A:Of course there is. I used to use it in the States as well. I:Did you? A:The Kikkoman is in our home as well. It makes food tastes so good. I: I cannot believe it. By the way why did you call it Kikkoman, it's a company name. A:Well, I haven't heard any other company name which provides us soy source in the States. I: There are so many of them in Japan, but you can only get Kikkoman alone there? A: As far as I know, yes. I: Amazing! って感じで話をしたのが、北米人と私で、かれこれ20年も前のことです。 ちゃんと、船でもキッコーマンが使ってありましたが・・・。 回転寿司も普通にあるので、恐らく不要な説明ですよ。 多分。 ・・ ?

arigatou_Japan
質問者

お礼

ご回答に感謝します。醤油さしそのものを紹介したいと思っています。 高級なお寿司屋さんだと、醤油さしが凝っていたりカワイイものがあったりで、 ちゃんとした高級店ではそういうものもあるんだよというようなニュアンスで。 英訳できましたらお願いします。