• 締切済み

硫酸銅の合成、コバルト錯体の生成、プルプレオ塩の合成実験での問題につい

硫酸銅の合成、コバルト錯体の生成、プルプレオ塩の合成実験での問題について 硫酸銅に水和する塩類の全ての名前を挙げてください どんな特性や材料の性質が、再結晶の影響に貢献していますか? 天然銅の(II)硫酸塩の結晶に含まれるかもしれない不純物の名前をリストしてください。 商業的な濃縮塩酸は35.0-37.0%の塩化水素を含んで、1.18g/mlの密度を持ちます。 3つのモル酸性溶液を準備するためにそれを水で薄める方法を説明してください。 どのように、人はほぼ29%のアンモニアを含んで、0.90g/mlの密度を持つ商業的な濃縮したアンモニア水から、10molarアンモニア水のまさに22.5mlを準備することができますか? プルプレオ塩は、Co(NH3)5Cl3として決して明確に述べられません。なぜ? 水の方の塩化銀のとても小さな可溶性のため、硝酸かけらは、塩化物イオンに対して最高の沈殿剤として有名です。もしそうならば、プルプレオ塩の錯イオンで調整される塩化物を見つける方法を考慮してください。 コバルト(III)イオン、塩化物イオンとアンモニアから成っている錯イオンのリストを解いてください 無機の先生に問題を出されたのですが英文だったために少し日本語が変になっていますが どうかおしえてもらえませんか?

• 化学

みんなの回答

noname#160321
noname#160321
回答No.1

英文で出た問題なら英文そのまま書いて下さい。例えば、 >硫酸銅に水和する塩類の全ての名前を挙げてください。 などという意味不明な文章の後に続く質問には答える気が起きません。 「硫酸銅に塩類が水和する」(爆笑)

famituu
質問者

補足

2) Give the names of all of the hydrated salts of Copper(II)sulfate 3) write a balanced equation for reaction of copper towards concentrated nitric acid and give the name of gas evolved. 4) Translate the following words into japanese. a) purification b) recrystallization c) addition d) qualitative e) mother liquor f) reagent g) evacuation h) concentration i) experiment j) synthesis k) yield l) solvent m) filtration n) dilute acid o) reducing matter p) solution q) precipitation r) liquor ammoniac 5) What properties or behaviors of the material are contributing to the effect of recrystallization? 6) List the name of impurities which may be contained in the crude copper(II)sulfate crystals. 7) commercial concentrated hydrochioric acid contains 35.0-37.0 percents hydrogen chloride and has density of 1.18g/ml. Explain how to dilute it with water for preparing 3 molar acid solution. 8) How can one prepare just the 22.5ml of 10molar ammonia water from commercial concentrated aqueous ammonia, which contains almost 29 percents ammonia and has density of 0.90g/ml ? 9) purpureo salt is never formulated as Co(NH3)5Cl3. why not? 10) sliver nitrate is well known as the best precipitant against chloride ion, because of extremely small solubility of silver chloride toward water. If so, consider how to detect the chloride which is coordinated in the complex ion of purpureo salt. 11) Work out a list of complex ions which are consisting of cobalt(III)ion, chloride ion, and ammonia