• ベストアンサー

英訳お願いします

legend1234の回答

回答No.1

まず書き方ですが、最初にどちらの意見かを明確にする選択肢があればいいですが、ない場合を前提に書きます。 I think it is better for students to choose what subject they're going to major in. (1) First if people have to decide what subject to major in before they enter the university, that has the possibility of the regrets for them. (2) This is because there are some people who don't really know what they're most interested in before they actually have some classes. (3) So people should be given an opportunity to choose as many subjects as possible because that makes them help to study many things from the first grade and to find what they really want to do in the future. こんな感じでいいですか?多少直訳ではないところがありますが、より自然だと思います。

fmua20_17
質問者

お礼

遅くなってすみません! 役に立ちました、ありがとうございます!