• ベストアンサー

アフリカ開発会議のIVの略は何?

アフリカ開発会議の略はTICADですが、TICAD IVと書いてる場合があります。このIVは何の略なのでしょうか?

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • T-Simoo
回答No.1

ウィキペディアのEnglish版です。 The Tokyo International Conference on African Development (TICAD) is a conference held every five years in Tokyo, Japan, with the objective "to promote high-level policy dialogue between African leaders and development partners." TICAD I was held in 1993, TICAD II in 1998, and TICAD III in 2003. TICAD III saw the participation of 1000 delegates, including 23 heads of state and the Chairperson of the AU Commission. TICAD IV will be held in Yokohama on 28-30 May 2008, after a March ministerial-level preparatory meeting in Libreville, Gabon. The Japanese government is planning to introduce OVOP program. The Hideyo Noguchi Africa Prize will also be presented at TICAD IV. 従って第4回会議のことみたいです。 http://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_International_Conference_on_African_Development

3615love
質問者

お礼

有難うございました

その他の回答 (1)

• Major123
回答No.2

下記参考URLの記述を読む限り、IVはローマ数字の4を示していると考えられます。今年行なわれる第4回アフリカ開発会議のことです。

参考URL:
http://www.mofa.go.jp/mofaj/area/ticad/index.html
3615love
質問者

お礼

有難うございました。