• ベストアンサー

英文明細で"Sate of the art"?!

noname#65751の回答

• ベストアンサー
noname#65751
noname#65751
回答No.1

>きちんとした文献などにも書いてあったりする それでも間違いなくスペルミスでしょう。どんなに頭がいい人だってスペルミスぐらいはします。 http://www.google.com/search?hl=ja&lr=lang_ja&ie=SJIS&oe=SJIS&num=100&q=%22Sate+of+the+art%22 http://ci.nii.ac.jp/naid/10013959054/en/ 特集に寄せて(<特集>実装信頼性評価・設計の現状と動向) Introduction to the Special Edition(<Special Articles>Sate of the Art and New Trend of Assessment and Design Technology for Packaging Reliability) http://ci.nii.ac.jp/naid/110003394161/en/ 1 電極ワイヤ中の微量元素の影響(ガスシールドアーク溶接現象に及ぼす微量元素の影響に関する日本の研究の現状) Effects of Minor Elements in Electrode Wire (A Sate of the Art Report of Minor Element Effects on the Gas Shielded Arc Welding Phenomena in Japan) http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-adv.htm&r=0&f=S&l=50&d=PTXT&Query=SPEC%2F%28Sate-of-the-Art%29 USP 6,711,049 One transistor cell FeRAM memory array USP 6,282,511 Voiced interface with hyperlinked information USP 5,633,741 Multichannel optical fiber communications USP 5,589,834 Cost effective geosynchronous mobile satellite communication system USP 5,546,089 Optical monopulse chirp processor USP 4,834,300 Method and apparatus for solid waste disposal USP 4,231,005 Constant false alarm rate radar system and method of operating the same そんなに多いわけではありませんけど、これだけの実例が見つかりました。さらに、Googleで「ウェブ全体から検索」にすると約38,600件もヒットしました。

mi0203
質問者

お礼

やはりそうですか。ありがとうございました。