• ベストアンサー

本当に正しい現代の英語の学び方

ollivanの回答

• ollivan
回答No.5

Well, I hope it's OK to answer in English. As you said, the grammar rules are indeed changing a lot these years. But I don't really think that you have to study the grammar book if you wanna learn "modern English", neither do you have to read Shakespeare's novel. What I recommend is to read more modern novels, more magazines or just watch CNN. You don't have to read those you're not interested in. Just pick up what you wanna read and start reading. While reading, you'll find a lot of things you would never learn from the textbook. And if you wanna improve listening and speaking, watch CNN and try to read the subtitles that showed on the bottom of the screen. All of the above would help a lot. PS. Grammar used on novels may sometimes be colloquial. But that's the way they talk in daily life.