• ベストアンサー

中学生。スピーチコンテスト。

中3男子です。 スピーチコンテストの原稿を考えなくてはいけません。 テーマは的確に、おもしろい話でなければいけません。 どんなはなしがいいのでしょうか?

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.2

"Bad Manners in Public" という題材はどうでしょうか? いろんな角度からの所見が述べられると思います。 They say young people have bad manners in public, but what about adults? Middle-aged women cut in lines all the time. [聴衆の大人たちの方向を見ながら] I'm not naming names, ma'am. Relax. What constitutes bad manners? A woman putting on make-up on a train? I don't see any harm in it. If she is driving a car and putting on make-up at the same time, suddenly she becomes a weapon of mass destruction! Japanese people are the worst offenders when it comes to smoking in public. Well, smoking AND urinating in public. You could go to jail if you got caught peeing in public in America. Personally, I think smokers should go to jail, too. A jail with a smoking section, that is.

その他の回答 (1)

回答No.1

現在の社会保障問題(年金問題)が、ご質問者様の世代に与える影響を題材にしてみては?