• ベストアンサー

かなり長いですが英訳お願い致します

「世間はクリスマス気分で舞い上り、街中はアベックや幸せそうな人達で溢れかえり、24日のホテルの予約は満室。 でも戦火に追われ、家を焼き尽くされ、目の前で家族や愛する人を殺され、楽しみにしていたクリスマスも迎えれない人が世界中には沢山います。 こんな時だからこそ、クリスマス気分に浮かれるばかりでなく、悲惨な現実に目を向けても良いのではないでしょうか? 私は絶対にクリスマスを祝いません。」 英語圏の人にも通じるように英訳宜しくお願い致します。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.1

In the world the atmosphere of Christimas rise up and on the street people with happy faces flow around. The reservations of 24days hotel are already full. But there are still countless people who can not welcome Christimas as a pleasure because they might be in a state in which the fire of wars is followed , their homes are burned down , their families and beloved people are killed at their own eyes. Just because of this particular time, we would not always come to Christmas mindset but pay our attention to the miserable reality. I will never celebrate Christimas. 以上でいかがでしょうか? ちょっと重みのある文ですね。

ashitanokokoro
質問者

お礼

ご丁寧に有難う御座いました。