• ベストアンサー

classic/classical

classic/classicalは、classicを形容詞とした場合、同じ意味ですか?

noname#205789
  • 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • ucok
回答No.1

似ているけれども、ちょっぴり違います。 http://eow.alc.co.jp/search?q=classic http://eow.alc.co.jp/search?q=classical

質問者

お礼

classicは、的な、要素なんですかね。 ご回答ありがとうございました。

その他の回答 (1)

• litsa1234
回答No.2

http://oald8.oxfordlearnersdictionaries.com/dictionary/classicによると Usage note: classic / classical These adjectives are frequently used with the following nouns: classic ~ classical ~ example music case ballet novel architecture work scholar car period "Classic" describes something that is accepted as being of very high quality and one of the best of its kind:a classic movie/work. It is also used to describe a typical example of something:a classic example/mistake, or something elegant but simple and traditional:classic design. "Classical" describes a form of traditional Western music and other things that are traditional in style:a classical composer ◇ a classical theory. It is also used to talk about things that are connected with the culture of Ancient Greece and Rome:a classical scholar ◇ classical mythology. 以上、参考になれば幸いです。

質問者

お礼

一応、読ませていただきました。 ご回答ありがとうございました。