モスクワビエンナーレのアーティクルを和訳

このQ&Aのポイント
  • モスクワビエンナーレ(芸術祭)で展示された作品について紹介します。
  • アイルランドのアーティスト、トム・モロイが制作した「For Protest」は、政治的な集会の参加者の写真を使用して作られたミニチュアの群衆です。
  • 展示会場は静かな空間で、観客は熟慮することができます。グローバル資本主義の均一化力に対抗するスタンスが表現されています。
回答を見る
  • ベストアンサー

和訳の添削をお願いします!

モスクワビエンナーレ(芸術祭)のアーティクルです。 一箇所でも良いので、アドバイス、訂正をいただければと思います。 初心者なのでかなりミスが多いと思いますが…特に中盤以降。 宜しくお願いいたします。 One of the few overt signs of social turmoil in "More Light," the main exhibition of the fifth Moscow Biennale, was contained neatly on a shelf near the show's entrance. For Protest (2012), Irish artist Tom Molloy created a miniaturized mob from hundreds of black-and-white photographs of demonstrators at political rallies. A sign-waving individual had been carefully cut out from each image and folded to stand upright, pop-up-book style. Tea Partiers and fanatical homophobes joined Occupy Wall Street supporters and peace activists in a chorus of contradictory agendas; each message was neutralized within a gray spectrum of visual noise. “More Light” (第5回モスクワビエンナーレ)における展示の中、 社会的混乱を公然と示している数少ない展示作品の1つ”For Protest” が、 エントランス近くの棚に整理されている。 “For Protest”(2012: artist Tom Molloy アイルランド)では、政治的集会に現れるデモの参加者たちの白黒写真 を数百と集めてミニチュアの群衆が設置されている。 (個々の抗議のメッセージは慎重に切り取られ、折りたたんで立ちあがるようセットされている。:飛び出す絵本のように) Tea Partyや狂信的に同性愛嫌悪を訴える参加者たちと、Occupy Wall Streetや平和運動の参加者たちの、 異口同音に食い違った議題が互いに結びつけられており、グレーで分布された視覚的ノイズの中で、各メッセージは相殺されていた。 Staged in the Moscow Manege, a 19th-century building in the shadow of the Kremlin, "More Light" was, overall, anything but noisy. Amid scattered (and unsuccessful) calls by foreign artists for a boycott of the biennial to protest Russia's draconian laws targeting its LGBT community, curator Catherine de Zegher created a visually unified space of quiet contemplation. In contrast to the recent biennials in Istanbul and Porto Alegre, "More Light" was remarkably devoid of anything that could be considered an explicit provocation, save for such expressions of unrest as those rendered with Molloy's aloof skepticism. 19世紀に、旧ソ連政府の陰で立ち上がったモスクワ経済(演出)?のなか、 “More Light”は総体的にみて騒々しいどころのものではなかった。 LGBTコミュニティーに対し過酷なロシアの法律に対抗したビエンナーレのボイコットのために、 外国人アーティストらにより散在した呼びかけのなか、 キュレイターCatherine de Zegher は、視覚的に統一された、静かな、熟慮するための場をつくりだした。 最近開催されたイスタンブールとポルトアレグレ(ブラジル)でのビエンナーレとは対照的に、 ”More Light”では驚くほど、明白な挑発を想起させるものが全くなかった。 (Molloyの懐疑主義から距離を置かれて表現された作品のような社会不安への表現を除いて)While many of the local art galleries hosting satellite biennale programs were forced to announce potentially offensive content with prominently displayed "18+" warnings, the main exhibition, which included work by 72 artists and collectives from more than 40 countries, felt appropriate for all ages: heavy on puppetry and fiber art, and punctuated seemingly at every turn by whimsical wall drawings of zeppelins, butterflies or bicycles by the trio of Andrea Bianconi, Ricardo Lanzarini and Mark Licari. 多くの衛星による(??)ビエンナーレプログラム指揮していた地元のアートギャラリーは、 18禁警告が目立つように掲示された批判を秘めた内容をアナウンスするよう強いられていた。 72人のアーティストと、40か国以上から集められた作品で構成されたメイン展示場は、 全ての年齢に適切だと感じられた。 操り人形(?)やファイバーアートを使いすぎていたし(?)、Andrea Bianconi、Ricardo Lanzrini,、Mark Licartの3人によるツエッペリン、バタフライ、自転車の奇抜なウォールドローイングによって、事あるごとに中断していた。 Invoking Mikhail Bakhtin's notion of the chronotope, the curatorial literature cast the exhibition's tranquil "space-time" as a subtle critique, a stance against a frenzied world sped up by "harmful technology" and rendered placeless by the homogenizing forces of global capitalism. 時空間構造への考えや、キュレーター的な批評を想起させることで、 展示会場の穏やかな自空間を繊細な批評として、また有害なテクノロジーによってスピードアップされ狂ったような世界に対抗するスタンス、世界的な資本主義を均一にしている力により適した場がない描写を表現している。 以上つたない日本語で読みにくいかもしれませんが…宜しくお願いいたします><

  • 英語
  • 回答数5
  • ありがとう数1

質問者が選んだベストアンサー

  • ベストアンサー
  • bakansky
  • ベストアンサー率48% (3502/7245)
回答No.5

#4 の続きです。それと、#4 において、恥ずかしながら綴りを誤っている語がありました。satellite です。 > Invoking Mikhail Bakhtin's notion of the chronotope, the curatorial literature cast the exhibition's tranquil "space-time" as a subtle critique, a stance against a frenzied world sped up by "harmful technology" and rendered placeless by the homogenizing forces of global capitalism. > 時空間構造への考えや、キュレーター的な批評を想起させることで、展示会場の穏やかな自空間を繊細な批評として、また有害なテクノロジーによってスピードアップされ狂ったような世界に対抗するスタンス、世界的な資本主義を均一にしている力により適した場がない描写を表現している。  こ、この訳文はすごいですね。  curatorial literature の literature は、パンフレットのようなものを指すことがあり、ここでもそういう意味で使われているのではあるまいかと思います。curatorial = curator's / curators' ですから、そのビエンナーレ展を準備した側が用意したパンフレットのことではないでしょうか。  cast A as B は多分 「AにBとしての役割を負わせる」 という意味かと思います。「キャスティング」 というと、俳優にある役を担わせることであるのと似ているかも。  改めて説明する必要はないかもしれませんが、a frenzied world sped up by ... and rendered placeless by ... という構造なので、a world に対する修飾は二重になっています。  また placeless という語は、世界的な規模で文化が均一化している結果として、社会も文化も国境がなくなり、特定の国、特定の地域が培ってきた文化の独自性が失われている現実のことを表しているのではないかと思います。  私の試訳 → 主催者のパンフレットは、多元的な視点 (クロノトープ) というミハイル・バフチンの提起した観点を用いて、展示会場の静謐な 「時空間」 を巧妙な批評に、「有害なテクノロジー」 によって加速され、世界に浸透する資本主義による均一化への圧力によって文化の独自性を喪失している狂乱した世界に対する批判という色彩を、帯びている。 * 細切れで投稿させていただきました。解釈の誤りがないとも限りませんし、訳文に不自然なものもあるかもしれませんが、質問者にとっての刺激材料にでもなればと思い投稿させていただきました。

surrey11
質問者

お礼

ひええ、細かく教えていただき本当に感謝です!! とても参考になりました。 ただいま後半も自力で和訳に挑戦中です。 とても励みになります。ありがとうございます。^^

その他の回答 (4)

  • bakansky
  • ベストアンサー率48% (3502/7245)
回答No.4

#3 の続きです > While many of the local art galleries hosting satellite biennale programs were forced to announce potentially offensive content with prominently displayed "18+" warnings, the main exhibition, which included work by 72 artists and collectives from more than 40 countries, felt appropriate for all ages: heavy on puppetry and fiber art, and punctuated seemingly at every turn by whimsical wall drawings of zeppelins, butterflies or bicycles by the trio of Andrea Bianconi, Ricardo Lanzarini and Mark Licari. > 多くの衛星による(??)ビエンナーレプログラム指揮していた地元のアートギャラリーは、18禁警告が目立つように掲示された批判を秘めた内容をアナウンスするよう強いられていた。72人のアーティストと、40か国以上から集められた作品で構成されたメイン展示場は、全ての年齢に適切だと感じられた。操り人形(?)やファイバーアートを使いすぎていたし(?)、Andrea Bianconi、Ricardo Lanzrini,、Mark Licartの3人によるツエッペリン、バタフライ、自転車の奇抜なウォールドローイングによって、事あるごとに中断していた。 文ごとに見てみます (とはいっても2つだけですが ・・・)。 > While many of the local art galleries hosting satellite biennale programs were forced to announce potentially offensive content with prominently displayed "18+" warnings, the main exhibition, which included work by 72 artists and collectives from more than 40 countries, felt appropriate for all ages > 多くの衛星による(??)ビエンナーレプログラム指揮していた地元のアートギャラリーは、18禁警告が目立つように掲示された批判を秘めた内容をアナウンスするよう強いられていた。72人のアーティストと、40か国以上から集められた作品で構成されたメイン展示場は、全ての年齢に適切だと感じられた。  satelite という語に戸惑われたようですね。satelite は普通は 「衛星」 を連想しますが、たとえば 「通信衛星」 の場合、放送局は地上にあって、「衛星」 離れた位置でその電波を受信します。そのように 「距離が離れている」 「本体を媒介するけれども、本体そのものではない」 というニュアンスを持つ語だと思います。  host を 「指揮する」 と訳すと、たとえば 「オーケストラを指揮する」 とか 「軍隊を指揮する」 とかいうイメージを抱いてしまいそうで、少し変えた方がいいかも。たとえば 「・・・ を管掌する」 という言い方がありますね、管理や監督をするということで。  また、biennale programs は、私は 「前売り券」 か 「入場チケット」 のようなものではないかという印象を受けました。画廊だと当然にビエンナーレ展のチケットを扱っているものと思われますから。  work by 72 artists は 「72人のアーティストによる作品」 ですが、collectives from more than 40 countries はこちらは collectives とあるので、前者とは別なものであると思われます。  私の試訳 → ビエンナーレ展のチケットを扱う画廊の多くは、有害な要素を含む展示もあることをはっきりと示すために 18+ という警告表示をするように求められたのだが、72人のアーティストの作品と40カ国以上から寄せられた収集品を展示したメイン展示会場では、年齢による制限が必要であるとは感じられなかった。 > heavy on puppetry and fiber art, and punctuated seemingly at every turn by whimsical wall drawings of zeppelins, butterflies or bicycles by the trio of Andrea Bianconi, Ricardo Lanzarini and Mark Licari. > 操り人形(?)やファイバーアートを使いすぎていたし(?)、Andrea Bianconi、Ricardo Lanzrini,、Mark Licartの3人によるツエッペリン、バタフライ、自転車の奇抜なウォールドローイングによって、事あるごとに中断していた。  heavy on ... は 「・・・ を大量に使う」 という意味はありますが、そのまま訳文に使うと日本語の表現としては奇異な印象を与えるかもしれないと思います。  また、punctuate の訳も同様です。  私の試訳 → 人形や繊維芸術作品がいっぱいあり、曲がり角に来ると思いつきのようにツェッペリン号 (独の飛行船) や蝶や自転車を描いた壁絵 (アンドレア・ビアンコニ、リカルド・ランズリーニ、マルク・リカルトの3人組の作品) があって、それが区切りになっていた。

  • bakansky
  • ベストアンサー率48% (3502/7245)
回答No.3

> Staged in the Moscow Manege, a 19th-century building in the shadow of the Kremlin, "More Light" was, overall, anything but noisy. Amid scattered (and unsuccessful) calls by foreign artists for a boycott of the biennial to protest Russia's draconian laws targeting its LGBT community, curator Catherine de Zegher created a visually unified space of quiet contemplation. In contrast to the recent biennials in Istanbul and Porto Alegre, "More Light" was remarkably devoid of anything that could be considered an explicit provocation, save for such expressions of unrest as those rendered with Molloy's aloof skepticism. > 19世紀に、旧ソ連政府の陰で立ち上がったモスクワ経済(演出)?のなか、“More Light”は総体的にみて騒々しいどころのものではなかった。LGBTコミュニティーに対し過酷なロシアの法律に対抗したビエンナーレのボイコットのために、外国人アーティストらにより散在した呼びかけのなか、キュレイターCatherine de Zegher は、視覚的に統一された、静かな、熟慮するための場をつくりだした。最近開催されたイスタンブールとポルトアレグレ(ブラジル)でのビエンナーレとは対照的に、”More Light”では驚くほど、明白な挑発を想起させるものが全くなかった。(Molloyの懐疑主義から距離を置かれて表現された作品のような社会不安への表現を除いて) #1 の続きです。再び文単位で見てみます。 > Staged in the Moscow Manege, a 19th-century building in the shadow of the Kremlin, "More Light" was, overall, anything but noisy. > 19世紀に、旧ソ連政府の陰で立ち上がったモスクワ経済(演出)?のなか、“More Light”は総体的にみて騒々しいどころのものではなかった。  Staged in the Moscow Manege と a 19th-century building in the shadow of the Kremlin は同格ですね。  ただ、Moscow Manege を違う意味に取っておられるようです。Moscow Manege は赤の広場 に接して建っている屋内式の乗馬学校だそうです (下記 Wikipedia による)。Staged in ... とあるから、その建物が会場とされたのですね。   → http://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_Manege  in the shadow of ... は、「・・・ の目と鼻の先」 か、言い換えると監視の目が行き届く場所にあるとか、そういうことだろうと思います。Moscow は、おそらく政治権力の中心地という意味ではないでしょうか。日本ではその意味では 「クレムリン」 という名称を用いるように思います。  私の試訳 → クレムリンの目と鼻の先のモスクワ・マネージ (本来は馬術学校の建物) という19世紀に建てられた建造物を会場としたビエンナーレ展 (More Light) は、どこもかしこも、大賑わいだった。 > Amid scattered (and unsuccessful) calls by foreign artists for a boycott of the biennial to protest Russia's draconian laws targeting its LGBT community, curator Catherine de Zegher created a visually unified space of quiet contemplation. > LGBTコミュニティーに対し過酷なロシアの法律に対抗したビエンナーレのボイコットのために、外国人アーティストらにより散在した呼びかけのなか、キュレイターCatherine de Zegher は、視覚的に統一された、静かな、熟慮するための場をつくりだした。  ここはずいぶんと 「翻訳調」 に訳しておられますね。もう少し砕いて訳してもいいんではないでしょうか。  私の試訳 → 結局は立ち消えとなってしまったのだが、同性愛者などの性的少数者の組織 (LGBT) に対するロシア政府の弾圧に抗議する意味で、このビエンナーレ展をボイコットしようという呼びかけが外国のアーティストたちによってなされていて、そんな中で、学芸員のカトリーヌ・ド・ゼーガーは、どれも同じ見かけをした、静かに瞑想の出来る場所を設けた。 > In contrast to the recent biennials in Istanbul and Porto Alegre, "More Light" was remarkably devoid of anything that could be considered an explicit provocation, save for such expressions of unrest as those rendered with Molloy's aloof skepticism. > 最近開催されたイスタンブールとポルトアレグレ(ブラジル)でのビエンナーレとは対照的に、”More Light”では驚くほど、明白な挑発を想起させるものが全くなかった。(Molloyの懐疑主義から距離を置かれて表現された作品のような社会不安への表現を除いて)  ここはほとんど問題なさそうに見えます。  私の試訳 → イスタンブールやポルト・アレグレで開かれた前回までのビエンナーレ展とは打って変わって、このモスクワ・ビエンナーレ展 (More Light) は人を挑発するような展示物がまるでなかった。ただ、モロイ (Molloy) の超然たる懐疑主義作品に接して、落ち着かない気持ちになったのが例外である。 * またもここで中断します。

  • Nakay702
  • ベストアンサー率80% (9728/12102)
回答No.2

以下のとおりお答えします。原文をこま切れにして、文単位で原文と私の試訳文とを併記いたします。 One of the few overt signs of social turmoil in "More Light," the main exhibition of the fifth Moscow Biennale, was contained neatly on a shelf near the show's entrance. ⇒第5回モスクワ・ビエンナーレでの主要展示場である“More Light”に、社会的騒乱を明白に示す希少展示物の1つが展示会場入り口近くの棚に小ぢんまりと置かれている。 For Protest (2012), Irish artist Tom Molloy created a miniaturized mob from hundreds of black-and-white photographs of demonstrators at political rallies. ⇒アイルランドの芸術家Tom Molloyの“For Protest”「抗議のために」(2012)は、政治集会でのデモ参加者たちの白黒写真をたくさん集めてミニチュア版の暴徒(の塊)を作成している。 A sign-waving individual had been carefully cut out from each image and folded to stand upright, pop-up-book style. ⇒各映像から、抗議を合図する個人が注意深く切り取られ、(開くと)立ちあがるように、飛び出し絵本のスタイルで折り畳まれている。 Tea Partiers and fanatical homophobes joined Occupy Wall Street supporters and peace activists in a chorus of contradictory agendas; each message was neutralized within a gray spectrum of visual noise. ⇒Tea Partiers(ティー・パーティー参加者)や狂信的な同性愛嫌悪者が、“Occupy Wall Street”(「ウオール街を占拠せよ」告発集団)や平和運動の活動家らと結びついて、まったく反対の提議事項が1つの声になっていた。それぞれのメッセージが視覚的雑音という、灰色の色調の中で中和されてしまっていた。 Staged in the Moscow Manege, a 19th-century building in the shadow of the Kremlin, "More Light" was, overall, anything but noisy. ⇒クレムリン庇護下の19世紀の建物である“Moscow Manege”(モスクワ馬事苑?)の中で行なわれたが、“More Light”は、全体的には、決して騒々しいものではなかった。 Amid scattered (and unsuccessful) calls by foreign artists for a boycott of the biennial to protest Russia's draconian laws targeting its LGBT community, curator Catherine de Zegher created a visually unified space of quiet contemplation. ⇒LGBTコミュニティーに厳しいロシアの厳法に抗議するビエンナーレ排斥のために、外国人芸術家らによる散発的な(かつ失敗の)呼びかけの只中で、学芸員Catherine de Zegherは、視覚的に統一された、静かな、熟慮のための空間を創造した。 In contrast to the recent biennials in Istanbul and Porto Alegre, "More Light" was re-markably devoid of anything that could be considered an explicit provocation, save for such expressions of unrest as those rendered with Molloy's aloof skepticism. ⇒最近開催されたイスタンブールおよびポルト・アレグレでのビエンナーレとは対照的に、“More Light”では明示的な挑発と考えられそうなものが著しく欠けていた。ただし、Molloyの超然とした懐疑主義で描かれた作品のような社会不安の表現を除けば、ではあるが。 While many of the local art galleries hosting satellite biennale programs were forced to announce potentially offensive content with prominently displayed "18+" warnings, the main exhibition, which included work by 72 artists and collectives from more than 40 countries, felt appropriate for all ages: heavy on puppetry and fiber art, and punctuated seemingly at every turn by whimsical wall drawings of zeppelins, butterflies or bicycles by the trio of Andrea Bianconi, Ricardo Lanzarini and Mark Licari. ⇒衛星(遠隔地小規模)ビエンナーレ展プログラムを主宰する地方の画廊の多くが、「18強の」禁警告が目立つように掲示された、攻撃を秘めた内容をアナウンスするよう強いられていたが、その一方で、72人の芸術家と40か国以上から来た集団の作品を含むメイン展示場は、すべての年齢に適合すると感じられた。すなわち、からくり人形やファイバーアートが圧巻で、Andrea Bianconi、Ricardo Lanzrini,、Mark Licartの3人組によるツエッペリン飛行船、蝶々、自転車などの奇抜な壁画によって、見かけ上は曲がり角ごとにメリハリがつけられていた。 Invoking Mikhail Bakhtin's notion of the chronotope, the curatorial literature cast the ex-hibition's tranquil "space-time" as a subtle critique, a stance against a frenzied world sped up by "harmful technology" and rendered placeless by the homogenizing forces of global capitalism. ⇒Mikhail Bakhtin(ミハイル・バフチン)の時空概念を呼び起こして、美術館長的文学が、展示会場の穏やかな「空間-時間」を、軽妙なる評論として型押し(特徴づけ)する。それは、「有害なる先端技術」によってスピードアップされ、全地球的な資本主義の均質化の力によって生み出された狂乱の世界に抵抗するスタンスなのである。

  • bakansky
  • ベストアンサー率48% (3502/7245)
回答No.1

> One of the few overt signs of social turmoil in "More Light," the main exhibition of the fifth Moscow Biennale, was contained neatly on a shelf near the show's entrance. For Protest (2012), Irish artist Tom Molloy created a miniaturized mob from hundreds of black-and-white photographs of demonstrators at political rallies. A sign-waving individual had been carefully cut out from each image and folded to stand upright, pop-up-book style. Tea Partiers and fanatical homophobes joined Occupy Wall Street supporters and peace activists in a chorus of contradictory agendas; each message was neutralized within a gray spectrum of visual noise. > “More Light” (第5回モスクワビエンナーレ)における展示の中、社会的混乱を公然と示している数少ない展示作品の1つ”For Protest” が、エントランス近くの棚に整理されている。“For protest” (2012: artist Tom Molloy アイルランド) では、政治的集会に現れるデモの参加者たちの白黒写真 を数百と集めてミニチュアの群衆が設置されている。(個々の抗議のメッセージは慎重に切り取られ、折りたたんで立ちあがるようセットされている。:飛び出す絵本のように) Tea Partyや狂信的に同性愛嫌悪を訴える参加者たちと、Occupy Wall Streetや平和運動の参加者たちの、異口同音に食い違った議題が互いに結びつけられており、グレーで分布された視覚的ノイズの中で、各メッセージは相殺されていた。 一度に見るのは大変なので、分割してみます。 > One of the few overt signs of social turmoil in "More Light," the main exhibition of the fifth Moscow Biennale, was contained neatly on a shelf near the show's entrance. > “More Light” (第5回モスクワビエンナーレ)における展示の中、社会的混乱を公然と示している数少ない展示作品の1つ”For Protest” が、エントランス近くの棚に整理されている  問題ないと思います。しかし、もっと整理した文にしても、内容を伝える上で手抜きをしたということにはならないと考えます。  私の試訳 → 社会的混乱を明示的な象徴で表現した、第5回モスクワ・ビエンナーレ展 (More Light) における目玉展示物の1つが、会場入口に展示されていた。 > For Protest (2012), Irish artist Tom Molloy created a miniaturized mob from hundreds of black-and-white photographs of demonstrators at political rallies. > “For protest” (2012: artist Tom Molloy アイルランド) では、政治的集会に現れるデモの参加者たちの白黒写真を数百と集めてミニチュアの群衆が設置されている。  これも問題ないと思います。  私の試訳 → アイルランドのトム・モロイ (Tom Molloy) の 「抗議 (For Protest)」 (2012) は、政治集会に集まった人たちを撮った多数の黒白写真から、小さな群衆像を作り出している。 > A sign-waving individual had been carefully cut out from each image and folded to stand upright, pop-up-book style. > 個々の抗議のメッセージは慎重に切り取られ、折りたたんで立ちあがるようセットされている。飛び出す絵本のように  「個々の抗議のメッセージ」 が切り取られたのではなく、a sign-waving individual が写真から切り取られたのだと私は解釈しました。  私の試訳 → スローガンを掲げた人物が写真から切り取られて、まっすぐに立つように折られて、飛び出し絵本のようになっている。 > Tea Partiers and fanatical homophobes joined Occupy Wall Street supporters and peace activists in a chorus of contradictory agendas; each message was neutralized within a gray spectrum of visual noise. > Tea Partyや狂信的に同性愛嫌悪を訴える参加者たちと、Occupy Wall Streetや平和運動の参加者たちの、異口同音に食い違った議題が互いに結びつけられており、グレーで分布された視覚的ノイズの中で、各メッセージは相殺されていた。  この英文は分かりにくいと感じました。join A in B という構文だとすると 「AをBで1つにする」 となります。しかしおそらくはこの join は 「・・・に合流する」 という他動詞ととらえないと、意味が分からないような気がします。さまざまなスローガンを掲げた人物の写真を混在させているために、何の集会なのか意味不明なカオスを作り出しているということでしょう。  私の試訳 → ティー・パーティー (お茶会) 系の支持者や反同性愛陣営の人たちがウォール街占拠運動の支持者や平和運動の活動家に合流して、いっせいに相容れない主張を叫んでいて、それぞれの主張が見た目の上ではごたまぜになって、意味をなさないものになっている。 * すべてを見るのは私の手にあまるので、とりあえずこの部分だけにしておきます。余力があれば、改めて続きを見てみますけれど・・・

関連するQ&A

  • 和訳をお願いします!

    和訳をお願いします! ナレーション部分 The sensors in each room indicated they'd(窃盗犯) spent two hours moving about in the museum. Given that amount of time, the devastation of the paintings was all the more senseless. 以下は証言(警察?) Although it's considered by many people the art crime of the century, and in terms of value and in terms of sort of impact, it is. If you look at the details of it, it was also a botched crime. It was a crime in which a lot of good works of art that were there for the taking, were missed and art work that was taken was cut from its frames, which is obviously not something you want to do with irreplaceable Rembrandts. 有名な絵画が強奪された事件のドキュメンタリー番組です。 どうしても内容が理解できません。。。 長文ですがよろしくお願いしますm(_ _)m

  • 英語の和訳をお願いします。

    Romanesque art was not abstract, but because it was representational only within limits, partly because the artists were incapable of representing nature was not art, stained glass was a magnificent midium for this formalizing genius, which made features of limitations; by emphasizing the black lines of the lead joints they increased the brilliance of their blues and rubies, and by bending their iron supports into medallions and outlines of borders they gave their glass a jewel-like quality that quite transformed the interior of their churches. At the same time there was a transformation of Church music, the begining of polyphony. The organum, the singing of the same melody in parellel fourths and fifths, inevitably developed into the conductus, the singing by two or more voices of different melodies that harmonized with the main one, or canto fermo. Moreover, unlike plainsong and organum, the conductus was metrical, for the words were those of met-rical Latin hymns. Much as the nave and chancel of a church had become a progression of bays defined by wallshafts and intersecting ribs, so music became a measured progression of notes that could have been defined by bar-lines. It was still all very elementaly, and in cathedrals, in Winchester Cathe-dral at least, the singing was led by a primitive organ, the greast keys of which had to be thumped with fists, while seventy blowers, for each pine had its own bellows, supplied wind for the two players.

  • 英語 長文の和訳を教えてください。

    the second shock was an economic shock and the direct result of a combination of american economic problem: a growing trade imbalance with japan and a dollar that had become too highly valued in the rest of the world. a package of economic policies was announced by president nixon in august that led to an immediate 10% reduction in the value of the dollar (which meant that japanese goods would be more expensive in the u.s) and a temporary 10% tax on imports. the shift in the japanese-american relationship was not only caused by the increased power of japan; america's dominant position in the world was also undergoing serious changes. the watergate scandals and the loss of the war in vietnam combined to cause the american people to lose faith in themselves and to question america's role as the leader of the western bloc. the oil crisis of 1973 added to this malaise by decreasing america's economic ability to support its overseas defense commitments. many congressmen questioned why the u.s was spending money to defend japan when it was increasingly obvious that increased japanese economic strength was one cause for the economic recession in the u.s. 長いですがよろしくお願いします!

  • 英文の長文和訳で困っています 和訳を助けてください

    英文の和訳で困っています。 和訳を教えていただきたいです。 よろしくお願いします!! A painting of the marriage of Hercules and Hebe found in the oecus of the House of the Wedding of Hercules gives a vivid impression of a festival at the Temple of Venus: the doors of the temple have been opened to reveal the cult statue standing inside, bedecked with jewellery, flanked by smaller statues of Priapus and Cupid. It was destroyed together with the temple in the earthquake of AD 62, and rebuilding had not progressed far by the time of the eruption. By contrast, the Temple of Isis had a much smaller precinct intended to serve a more intimate community of initiates, and it was hidden from public view by a high wall flanking the south side of the via del Tempio di Iside. The porticoes surrounding these, temples were large enough to accommodate many participants in the cult festivals.

  • 英文の長文和訳で困っています 和訳を助けてください

    英文の和訳で困っています。 和訳を教えていただきたいです。 よろしくお願いします!! A painting of the marriage of Hercules and Hebe found in the oecus of the House of the Wedding of Hercules gives a vivid impression of a festival at the Temple of Venus: the doors of the temple have been opened to reveal the cult statue standing inside, bedecked with jewellery, flanked by smaller statues of Priapus and Cupid. It was destroyed together with the temple in the earthquake of AD 62, and rebuilding had not progressed far by the time of the eruption. By contrast, the Temple of Isis had a much smaller precinct intended to serve a more intimate community of initiates, and it was hidden from public view by a high wall flanking the south side of the via del Tempio di Iside. The porticoes surrounding these, temples were large enough to accommodate many participants in the cult festivals.

  • 和訳の添削をして下さい。

    和訳してみたのですが、かなりアバウトな訳になっていると思います。 添削して下さるとうれしいです。 一番最後の文が特によく分かりません。 In perfume sales, the emphasis is on presentation at least as much as on the product. 香水の販売においては、まさに宣伝がその商品とほぼ同じ位大事である。 France's main competitor in the global perfume market is the United States, where image is all-important. 世界的な香水市場のフランスの主な競争相手はアメリカ合衆国だ、そこで、イメージは非常に大切である。 The recent launch in the U.S. of one cologne for men, named after basketball star Michael Jordan, was preceded by a flood of TV commercials and talk show appearances by the player to create plenty of excitement and hype. バスケットボールのスター選手マイケル・ジョーダンにちなんで名付けられた香水のアメリカでの発売に先立ち、興奮を生み出すようにCMやトークショーで登場した。

  • 和訳お願いします。

    Electrical history in 1870 opens to a new chapter.Men were encouraged to strive for practical invention before useful tangible results seemed more possible than ever before. At this time Edison was seeing for the first time the fulfillment of one of his early dreams.He had a shop and laboratory of his own in Newark and could now work as he wished.He was independant. Experience has taught us that whenever a period of hope and simultaneously to take advantage of the unsuspecting.In the same town of Newark such a mushroom appeared in the person of H.M.Paine.In 1871,papers everywhere were full of Paine's new electric motor! The Journal of the Telegraph,organ of the Western Union Telegraph Company,contained a wildly enthusiastic editorial about it .In the Scientific American Paine himself wrote;'The forces developed by the action of a single Bunsen quart cell,if utilized and converted into power would drive the largest ship afloat with a velocity only limited by the strength of the ship's frame'.

  • 英文の和訳で困っています 和訳を助けてください

    英文の和訳で困っています 和訳を教えていただきたいです よろしくお願いします!! More plausible in Paul Zanker’s suggestion that the building, whose auditorium would have held between 1,500 and 2,000 people, may have served as an assembly chamber for meetings of the colonists. Its architectural form tallies well enough with that of assembly-halls or council-chambers in certain Hellenistic cities in the Aegen area, notably Priene and Miletus in Asia Minor. The fact that it was situated next to the large theatre does not imply that it, too, was intended for public entertainments. The position of both buildings was dictated by the convenience of a hill-slope in which the auditoria could be hollowed.

  • 英文を添削してください

    For middle‐class Americans, the 1950s were a time of prosperity. Americans had more discretionary income, and they spent it on cars, homes, television sets, and an array of other household appliances. Throughout the country, while many Americans enjoyed the fruits of an “affluent society,” poverty was more widespread than most believed, and the struggle for civil rights by minorities, particularly African‐Americans, became a national concern. ⇨For middle‐class Americans, the 1950s were a time of prosperity. Americans had more discretionary income, and they spent it on cars, homes, television sets, and other household appliances. A lot of people in America feel an "affluent society", while poverty was more widespread, and the struggle for civil rights by minorities, particularly African‐Americans, became a national concern. 文章を簡単にしたくて、⇨以降は私が作りました。 ⇨以降の文が文法的に、もしくは、それだとちょっと省きすぎ、などあれば教えて欲しいです。 また、もっと簡単な表現方法がある、この文は省いても問題ない、などあればそちらも教えて欲しいです。 よろしくお願いします。

  • 英文の和訳で困っています 和訳を教えてください

    英文の和訳で困っています 和訳を教えていただきたいです よろしくお願いします!! 3They publicly expressed their horror at the brutality and made it known to the East Germans that they sympathized with their fate. 4The Western press made a great show of supporting those who took part in the uprising and gave the impression that there would be Western involvement and help, but this impression that there would be Western involvement and help, but this impression was deceptive. 8The inactivity of Great Britain must be seen in the light of this stance. 15Adenauer was taken aback by popular uprising. 16He was at a loss about both the origin and the extent of the potential for protest.