• ベストアンサー

所有格が二つならんだときの 動詞の数の受け方

ydnaの回答

• ベストアンサー
  • ydna
回答No.5

Mike's and Mary's sons.... ---1 Mike and Mary's son(s).... ---2 文1は、それぞれが専有している(共有ではない)ので、son は2人以上を表わし、sons と複数形になります。動詞は複数呼応。 文2は、2人で共有しているので、son は1人の場合も、複数の場合もあり、son(s) と単数/複数、両方のケースがあります。動詞は単数/複数呼応。 http://grammar.yourdictionary.com/parts-of-speech/nouns/Possessive-Nouns.html 上記のサイトの、Rule #4, Rule #5 を参照して下さい。 http://grammar.ccc.commnet.edu/grammar/possessives.htm 上記サイトの、Compound Possessives を参照して下さい。 ================= go to the same school ---3 are in the same school ---4 are at the same school ---5 3, 4, 5 とも使えると思います。 以上、少しでもお役に立てたでしょうか? ★★ydna★★ Hope it helps.

rinrin717
質問者

お礼

Thank you very much. I appreciated your advice. Yeah, how quite helpful that was. That site you taught me was excellent! I'm still not getting used to using and looking for good native learning tools. So I've soon added it into my favorite categories. About my questions, those mentioned it very clearly. Right now I've just been confident that what I learned was correct. I think my grade of English grammar is still only intermediate, so I always doubt my ability of making English sentences. Then I soon become upset when I'm said something different from what I though. But completely I got it!!! I'm looking forward to hearing your advice again.