困っているスピーチテストの英訳お願い

このQ&Aのポイント
  • 私は困っているスピーチテストを英訳してもらいたいです。
  • また、土佐高校には多様な部活動があり、生徒たちは友達を大切にする学校です。
  • 高校生活が終わる前に充実させたいと思っています。
回答を見る
  • ベストアンサー

英訳お願いします。

スピーチテストがあってかなり困っています。 英訳お願いします!! ↓ ところで土佐高校にはたくさんの部活があります。 その中には県内でも他に例を見ない部活ばかりです。例えば茶道部、華道部です。 女性としての品格や秩序を学ぶ部活ともいえます。 それはたくさんの部員を持っています。 その他にも登山部、天文部、邦楽部などがあります。 卓球部、バドミントン部は県内でもトップクラスのチームとして知られています。 このように幅広い部活動の部員がいろんなところで活躍しているのです。 最後に私が土佐高校の一番好きなところは生徒みんなが友達をとても大事にするところです。 以前、バスに乗ったときに定期券を忘れて、困っていたら、あまり話したことはないクラスメートの子が助けてくれました。 そのことでこの学校は仲間意識が強い学校だなととても感じました。単純にうれしかったです。 私にもたくさんの友達がいます。 私はこの学校で友達に囲まれて生活できることをありがたく思っています。 高校生活はあと少ししかないけど、めいっぱい充実させたいです。 よろしくお願いします。(×_×)

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • snorioo
回答No.1

To change the subject, we have various kinds of clubs in Tosa Highschool. Some of them are very unique in the entire prefecture, for instance, that of tea ceremony or flower arrangement, the clubs considered to cultivate female dignities and sense of order. Those clubs have a large membership. We have other clubs such as mount climbing, astronomy, and Japanese traditional music. The clubs of table tennis and badminton are well known as one of the best in the prefecture. So, many members engaged in a large variety of club activities show good performance in many places. To conclude my speech I like to say this: what I like best about Tosa highschool is that all the pupils think so much of their friends. I was once in a trouble because I forgot my commute pass. Then one of my classmates, with whom I seldom talked with, helped me out. This experience made me realize that the pupils of this school was strongly united. I was simply happy. I, too, have many friends. I am very grateful for having been able to live with friends in this school. Though there is not much time left for me to enjoy the highschool life, I am going to make it as rich as possible.

peco-ah
質問者

お礼

ありがとうございます!! 助かりました★★