• ベストアンサー

英訳の添削をお願いします。

出産率低下の理由は、合計特殊出生率が低下したばかりでなく、出産適齢期の女性の数が減少しているためである。 [出生率: birth rate 出産:delivery] ※合計特殊出生率: 女性一人が一生に生む子供の数 The birth rate declines because the numbers of babies per a woman slided, but also delivery-aged woman decreased. できれば模範解答もお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cbm51901
回答No.2

The rate of birth is declining not only because women are having less number of babies, but also because the number of women of childbearing age is decreasing.

janneofworld
質問者

お礼

回答ありがとうございました。

その他の回答 (1)

• SPS700
回答No.1

The reasons for the declining birth rate are, not only a woman gives birth to fewer babies in her lifetime, but also the number of child-bearing age women is reduced. とも。別に模範と言う訳ではありません。