留学生が日光観光を楽しむ一日

このQ&Aのポイント
  • 留学生が日光まで早朝に訪れ、東照宮を中心に観光を楽しんだ。
  • 日光のお天気が良く、紅葉も見ることができてラッキーだった。
  • 留学生は家族へのお土産を丁寧に選び、絵馬に家族の幸せを願ってお祈りした。
回答を見る
  • ベストアンサー

英訳お願いします。

当方英語が出来ず留学生を預かっています。お力お貸し下さい。 「最初にお礼を申し上げます。たくさんのお土産をありがとうございます。 また、ご主人のお誕生日おめでとうございます。 昨日は朝早くからおきて日光まで行きました。東照宮をはじめたくさんの建造物をみました。 日光はお天気がよく紅葉もみることが出来てラッキーでした。 マイケルはみるものすべてに興味深く観察して 家族へのお土産も丁寧に選んでいました。 絵馬に 家族みなの幸せを願います と書いてお祈りしました。 短い休日でしたが楽しい一日を過ごせたとおもいます。  健太は特進(スペシャルクラス)にいるため他の生徒より多くの課題とテストを日々こなさなくてはならず マイケルに充分なアシストをする時間がありません。  日本の受験生では普通のことですがメールやチャットで多くの時間を割くことは出来ません。  お返事もなかなか出来ずごめんなさいね。  沖縄では、日本の歴史や自然に触れて沢山の事を学んでくることと思います。 日本の海も美しいですよ。  マイケルは、日本を良く勉強しています。 朝の早起きにはすこしづづなれたようです。 また お便りいたします。」

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.1

Thank you very much for a lot of gifts and I would like to wish your husband happy birthday. Yesterday we got up early and went to Nikko. We saw Toshogu and many other buildings. We were lucky to be able to see autumn color of leaves because we had beautiful weather. Michael was interested in observing everything he saw and was selecting souvenirs for his family carefully. He wrote on an Ema, "I wish my family every happiness," and prayed. Ema are wooden tablets on which to write one's wishes. Although it was a short day-off, I think we could enjoy it. Kenta doesn't have enough time to help Michael because he is in an advanced class at school and has more assignments and tests than average students. In Japan, students who are planning to go on to university cannot spend a lot of time in writing e-mail and chatting on the Internet. Please excuse us for not replying to you so often. I believe they will learn a lot of things in Okinawa where they will be able to not only learn Japanese history but also experience affluent nature. The sea around Japan is beautiful, too. Michael is studying a lot about Japan. He seems to be gradually getting accustomed to getting up early in the morning. I will write to you again.

umeboshihitotsu
質問者

お礼

長文を入力くださりありがとうございます。 先方のお母様に早速お返事できました。 ありがとうございました。