マイケルの帰国日程と楽しみの予定

このQ&Aのポイント
  • マイケルは今日の夕方6時に羽田空港に到着予定です。
  • 息子は日本の学生たちと時間を守ることの重要性を学びました。
  • マイケルの帰宅後には家族で東京の有名な場所を案内し、高尾山での温泉旅行も計画しています。
回答を見る
  • ベストアンサー

英訳を急ぎでお願いします。

彼らは 今日 夕方6時に羽田空港につきます。 たくさんの想い出をお土産にして。 私もマイケルと息子に5日ぶりに会います。少しは成長したでしょうかね。 日本ではとても時間を守ることが大切です。集団生活でのルールを学ぶことはとても有意義です。 息子は小学生1年生から今に至るまで一度も学校を休まず遅刻もしていません。 くだらないことと思いになるかもしれませんが 日本では時間を守ることは非常に大切なことです。 それによって信用できる人間と評価をされるからです。 マイケルにとっては、日本の学生はとても授業が多くてハードと感じるようですが難関大学を目指す学生は当たり前の日常なのです。 残りの数日間 私達家族はマイケルによりたくさんの日本を感じてもらうために次週の日曜日に東京の有名な場所を数箇所案内しようと仕事の日程を調整中です。    また、学校からおよそ1時間ほどはなれた 高尾山での一泊旅行もマイケルにとっては初めての温泉旅行となるでしょう。更に日本の美しい風景を楽しんでもらいたいと思います。 マイケルが無事帰宅したらママにメールをするように伝えます。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.1

They will arrive in Haneda Airport at 6:00 p.m. today with lots of memories as their souvenirs. I will see Michael and my son for the first time in five days. I wonder if they have grown up a little. It is very important to be punctual in Japan. It is very significant to learn do's and don't's to live in a group. My son has never been absent from school nor late for school since he entered elementary school. Though you may think it is a trifle, Japanese people think it very important to be punctual. Whether a person is credible or not is sometimes determined by his punctuality. Michael seems to think Japanese students have a lot of classes and have to study very hard, but it is a matter of course for students who are trying to pass the entrance exam of prestigious universities. We would like Michael to know as many aspects of Japan as possible for the rest of his stay. I am now arranging my work schedule so that I can show him around some famous places in Tokyo on Sunday next week. An over-night trip to Mt. Takao, which is about an hour drive from school, will also become the first experience in the spa for Michael. I hope he will enjoy the beautiful scenery in Japan. I will tell Micheal to e-mail you when he comes back.

umeboshihitotsu
質問者

お礼

お世話になります。迅速な英訳にとてもとても感謝申しあげます。 早速返事できました。ありがとうございます。いつもすみません。