• 締切済み

ベルギーの聖バーブ大聖堂の神秘の子羊について

10月に第一週目にベルギーを旅行する予定です。ファンエイクの神秘の子羊を見学予定なのですが、 どうやら毎日開帳されているわけではないと聞きました。何曜日の何時にいったら完全に開帳されているか教えて下さい。また、私はカトリック信者なのでできればミサに預かれればと思います。 ミサの時間もお分かりになる方、教えて下さい。宜しくお願い致します。

みんなの回答

• yosifuji20
回答No.1

下記にその教会のサイトがあります。 これによれば04/01-11/01 は8:30-6:00 その他の期間は9:30-6:00 のようです。 3年ほど前に見てきましたが、ほとんどくすんだようにも見えない大変きれいな絵でした。信者ではないのでその感激というと本当は理解できないのですが、歴史的な名画を直に見るということで忘れられない思い出のひとつです。 Summer season (from 1st of April until 1th of November) The cathedral opens at 8.30 am and closes at 6.00 pm except for Sundays when we open at 9.30 am and close at 6.00 pm. Casual visitors to the cathedral are on Sunday, only allowed from 1.00 pm. Winter season (from 1st of November until 1st of April) The cathedral opens at 8.30 am and closes at 5.00 pm except on Sundays when we open at 9.30 am and close at 5.00 pm. Casual visitors to the cathedral are on Sunday, only allowed from 1.00 pm. Part of the cathedral can be closed on short notice, for religious services. ミサなどは下記のとおりです Religious Services Holy mass is said each day at 11.00 am. On weekdays the service takes place in the crypt. On Sundays either the main altar (in summer) or the Romanesque part of the crypt (winter) are used. On Monday and on Friday there is Holy Mass for the Chapter attached to the cathedral . This celebration takes place at 8.45 am. At 12 o’clock each day our Angelus bell is rung and the Angelus is prayed. Special services will be announced in the parish newspaper (Kerk en Leven Gent-Centrum) and as mentioned below: ALL SAINTS Tuesday 1th of November 2011 at 11:00: H. Mass, lead by our bisschop, Mgr. Luc Van Looy at 17:30: vespers http://users.skynet.be/sintbaafskathedraal-gent/EN_welcome.html