• ベストアンサー

英語のスピーチ文

こんにちは。高校1年生の女子です。 早速ですが、お願いです(><) 月曜日に、オーラルの授業で スピーチのテストをすることになりました。 お題は、『好きな俳優について』です。 私は、福山雅治さんについてスピーチしたいと 思っているのですが、なかなか文章を考えることができません;; 誰か、代わりに考えてくださいませんか?? 助けてくださいっっ>< 時間は1分~2分間です。 できれば和訳もつけていただけると嬉しいです。 よろしくお願いします><!!!

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • toypu2008
回答No.1

My favorite actor is Masharu Fukuyama. He is so talented in many fields such as singer, actor, and photographer. What impressed me the most is his performance as actor. As everyone knows, in 2010, he played the leading part in "Ryomaden." Many viewers were glued to the TV because of his superb performance. Also, his perfomance is rich in diversity. He can play various roles not only in dramas focused on a historic hero but also in dramas which is popular among younger generation. This diversity in his performance is the very reason why he is at the top of Japanese actor. だいたいこんな感じでいかがでしょうか。 わからない部分があれば質問してください。

sakinkosaki
質問者

お礼

ありがとうございます!!助かりました!! えっと、 ・Many viewers were glued to the TV because of his superb performance. ・Also, his perfomance is rich in diversity. He can play various roles not only in dramas focused on a historic hero but also in dramas which is popular among younger generation. の和訳を教えていただけると嬉しいです(><)

その他の回答 (1)

• toypu2008
回答No.2

Many viewers were glued to the TV because of his superb performance. ⇒【視聴者が彼の優れた演技にくぎ付けになりました。】 Also, his perfomance is rich in diversity. He can play various roles not only in dramas focused on a historic hero but also in dramas which is popular among younger generation. ⇒【また、彼の演技は多様性に富んでいます。(幅が広いです。) 彼は歴史的に有名な人物を扱うドラマだけでなく、 若い世代に人気のあるドラマでも様々な役を演じています。】 細かい違いなど、ご容赦いただけると幸いです。 スピーチうまくいくといいですね。。

sakinkosaki
質問者

お礼

ありがとうございます!! 本当に感謝ですっっ(;ω;) 明日、頑張ってきます★☆ ありがとうございましたっ!!