Introducing My Hometown: A Brief Guide to Hachimachi City

このQ&Aのポイント
  • Hello everyone! I need your help with translating a paragraph about my hometown into English. I will be giving a short presentation in school, but I'm struggling with the translation as English is not my strong suit. I would greatly appreciate any assistance you can provide. Thank you!
  • Let me tell you about my hometown. I live in Hachimachi City, Chiba Prefecture. Hachimachi City is famous for peanuts, and there are many peanut fields around my house. During autumn, you can see the scenery of peanuts being dried after harvest. In spring, the strong winds create a lot of dust from the fields, making it difficult to see and walk around.
  • I apologize for the plainness of this paragraph, but it's just a brief introduction. I would be grateful if you could overlook it. Thank you.
回答を見る
  • ベストアンサー

英訳をお願いします。

今度の学校の授業で、自分の地元について少しだけ英語で紹介することになりました。 しかし、全くと言っていいほど英語が苦手で、英訳に苦戦しています… そこで、以下の文章の英訳をお願いしたくて書き込みしました。 他力本願で申し訳ないのですが、皆さまのお力を貸していただきたいです。 よろしくお願いいたします!!! これから、私の地元について話します。 私は千葉県八街市に住んでいます。 八街市は落花生が有名で、家の周りには多くの落花生の畑があります。 秋になると、収穫された落花生を干している景色が多く見られます。 春は風が強いので、畑からの砂ぼこりで視界が悪くなり、歩くのがとても大変です。 つまらない文章ですが、軽い紹介ですので多目に見ていただけると幸いです。 よろしくお願いいたします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • sayshe
回答No.1

Now I am going to talk about my hometown. I live in Yachimata City in Chiba Prefecture. Yachimata City is famous for its peanuts, and there are a lot of peanuts fields in my neighborhood. In autumn, we often see harvested peanuts being dried. Because it is very windy in spring and the dust from the peanuts fields blocks our view, we have difficulty walking through it.