• ベストアンサー

シェイクスピアの洋書???

手元に 「A SHAKESPEARE GLOSSARY Second Edition」 という本があります。 物語ではなく、辞書のような内容ですが、 この本の詳細を知りたいです。 年代や用途など、何でも結構ですので、 教えて下さい。よろしくお願いいたします。

• fg340
  • お礼率4% (8/189)

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • SPS700
回答No.3

シェクスピアが使った言葉の辞書です。  原著者 Charles Talbut Onions 僕らが学部一年のころ、この人の英文法を読みました。オックスフォード英語辞典(普通 ニュー・イングリッシ・ディクショナリー、略して NED とか OED と呼ばれる20冊ぐらいの権威ある辞書)の編纂者の1人です。  用途:シェイクスピアを読む時  年代:二版が1919年。(これは C.T. Onions の二版)  増補改訂はシドニー大学の準教授 Robert D. Eagleson によって行われ 1986年が増補改訂版の初版です。    

その他の回答 (2)

• bakansky
回答No.2

グロッサリーというのは、要するに「語彙集」です。 シェイクスピアの語彙集なら、シェイクスピアの作品に出てくる語彙を集めたもの。それに、辞書機能を付加したもの。 もちろん、現代英語でも全く同じ意味で用いられる語などは省かれているはずだと思います。

• indoken
回答No.1

内容説明 A justly famous aid to the study of Shakespeare, this glossary--originally compiled by C.T. Onions, an editor of the Oxford English Dictionary--clarifies those words in Shakespeare whose senses or connotations may be unfamiliar to the modern reader, paying special attention to dialect forms, idioms, and colloquial phrases. Original in its explanations and illuminating in its definitions, the Glossary brings out the richness and subtley found in Elizabethan English. Incorporating the many advances made in the field since the last (revised) edition was published in 1919, this volume reveals new facts about the meanings of words in Shakespeare, alters previous interpretations, and resolves earlier controversies. In addition, the book takes advantage of two highly accurate, computer based concordances that make every occurrence of each word immediately accessible for investigation and comparison. A reference work without peer, the Glossary is an essential source for students, scholars, playgoers and readers of Shakespeare, and those interested in the history of the English language. Book Description A justly famous aid to the study of Shakespeare, this glossary--originally compiled by C.T. Onions, an editor of the Oxford English Dictionary--clarifies those words in Shakespeare whose senses or connotations may be unfamiliar to the modern reader, paying special attention to dialect forms, idioms, and colloquial phrases. Original in its explanations and illuminating in its definitions, the Glossary brings out the richness and subtley found in Elizabethan English. Incorporating the many advances made in the field since the last (revised) edition was published in 1919, this volume reveals new facts about the meanings of words in Shakespeare, alters previous interpretations, and resolves earlier controversies. In addition, the book takes advantage of two highly accurate, computer based concordances that make every occurrence of each word immediately accesssible for investigation and comparison. A reference work without peer, the Glossary is an essential source for students, scholars, playgoers and readers of Shakespeare, and those interested in the history of the English language.