WinMgmt.exe errors and Windows closing - Causes and Solutions

このQ&Aのポイント
  • Learn about the causes and solutions for the WinMgmt.exe errors that result in Windows closing. This article provides an overview of the issues related to the file ntkrnlmp.exe and the file fastfat.sys. It also addresses the potential reasons for the error message and suggests ways to fix the problem, including BIOS settings and memory troubleshooting. Additionally, it discusses the challenges faced during the clean installation process and offers guidance on how to proceed. Lastly, it mentions the possibility of the issue being related to an external USB-connected HDD.
  • Are you encountering WinMgmt.exe errors and Windows closing? This article provides an in-depth analysis of the issues associated with the file ntkrnlmp.exe and the file fastfat.sys. It explores potential causes for the error message and offers troubleshooting tips, such as resetting BIOS settings and testing memory modules. Furthermore, it discusses the challenges faced during the clean installation process and provides guidance on how to perform a successful installation. Additionally, it mentions the possible impact of an external USB-connected HDD on the issue.
  • Experiencing WinMgmt.exe errors and Windows closing? This comprehensive article examines the issues related to the files ntkrnlmp.exe and fastfat.sys. It explores potential explanations for the error code and offers solutions. The article suggests troubleshooting steps, including resetting BIOS settings and checking memory modules. It also discusses the challenges encountered during the clean installation process and suggests alternative approaches. Finally, it mentions the possibility of the error being influenced by the presence of an external USB-connected HDD.
回答を見る
  • ベストアンサー

WinMgmt.exe has generated errors and will be closed by Windows. You will need to

中古で購入したLavie C LC70H/6ですが、 当初よりxpが入っておりました。 LOWスペックPCですので、win2000pro sp4(oem)英語版 を入れることにしました。 2000をCDブートしたところ file i386 ntkrnlmp.exe could not be loaded the error code is 4 のメッセージが出てインストールが出来ませんでした。 ネットで調べてみるとどうやらbiosの不調やメモリーの不調 が考えられる(microsoft HPより) ということでしたので、以下の方法を試しました。 (1)bios起動して、設定をデフォルトに戻す。 (2)メモリ(2つ)を交互に取り外し片方だけの状態で起動 しました。 案の定一つのメモリは働いてないようで、スイッチを押しても 画面が真っ暗なまま起動できませんでした。 もう片方のメモリは普通に起動できました。 さて、これでOKかと思い再度チャレンジしたところ、 今度は上記メッセージが出ずに進んでいったのですが、 途中で今度は新たに以下のメッセージ the file fastfat.sys is corrupted. が出てそれ以上インストールできませんでした。 その後(2)を再度試みたところメッセージが出ることなく 無事クリーンインストール成功しました..... はずだったのですが、 3回目の起動時に突然表題に掲げた以下の WinMgmt.exe has generated errors and will be closed by Windows. You will need to rest Windows OS. というメッセージが出るようになってしまいました。 これはどういったことなのでしょうか? 原因はなんなのでしょうか? どうすれば直るでしょうか? また、クリーンインストールを再度試みようと思った のですが、初回にxpからのダウングレード時にあった 領域を消去してからインストールのコマンドがみつかりません。 どうしたらクリーンインストールできるでしょうか? 一応ない頭と知識をしぼってcdブートからOSの修復を試みた のですが、効果なしでした。 関係ないかもしれませんが、外付けHDDをusbに接続した状態で 起動(このHDDには98seの起動ディスクのデータが入っています。) した時からこのようなメッセージが出ました。

• bonna
  • お礼率53% (59/111)

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • 121CCagent
回答No.1

”WinMgmt.exe has generated errors and will be closed by Windows. You will need to rest Windows OS.” をヒントに色々検索してみましたがhttp://support.microsoft.com/kb/298130/zh-cn 辺りが該当しそうな感じです。ただエラーメッセージが若干違う気がするので違うかも知れませんが… 何故中国語?って思われるかも知れませんが英語版と日本語版の技術情報の検索では298130ってのが見つからなかったのです… http://www-06.ibm.com/jp/domino04/pc/support/Sylphd06.nsf/jtechinfo/SYJ0-01CAF40

bonna
質問者

お礼

ありがとうございました。 大変役に立ちました。 無事に解決、通常に戻りました。 私も実は英語サイトで上記方法を見つけたのですが、 日本語では見つけられませんでした。(中国語ももちろん) 今後、日本人で同様な問題が起きた人がいたら、 121ccagentさんがみつけてくださったこのサイトが 非常に役に立ちますね。