解決済み

よろしくお願いします

• 困ってます
  • 質問No.9576828
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 77% (3496/4519)

My boyfriend and I have been together for two years, and he moved in six months ago. "John" is 25 years older than I am. He has always been supportive and helpful, but now he is displaying passive-aggressive behavior.

John was forced into retirement last year, and I think he somehow blames me. I work full time, take care of two teenage boys, cook dinner every night, do dishes and laundry, clean the bathrooms, buy the groceries and pay the bills. John sweeps and vacuums and does the yard work, which is a godsend because I have had shoulder issues that make these things difficult for me.

But lately, John has been pushing all of my buttons. He throws the towel over the shower door even though there is a nearby towel rack.

pushing all of my buttonsは「あらゆる面で私をイラつかせている」でしょうか?あと、throws the towel over the shower doorの意味も教えてください。よろしくお願いします

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1

英語 カテゴリマスター
1。pushing all of my buttonsは「あらゆる面で私をイラつかせている」でしょうか?

はい、おっしゃる通りです。

2。あと、throws the towel over the shower doorの意味も教えてください。

(すぐ側にタオル掛けがあるのに)シャワー室のドアに投げかけて(その近所をびしょびしょにする)> なんでもいい加減にして私の仕事を増やす
お礼コメント
corta

お礼率 77% (3496/4519)

ご回答ありがとうございます
投稿日時 - 2019-01-12 08:11:58
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,500万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。

この言い回しでうまく伝えられた!あなたの知識や経験を教えて!
このQ&Aにはまだコメントがありません。
あなたの思ったこと、知っていることをここにコメントしてみましょう。

その他の関連するQ&A、テーマをキーワードで探す

キーワードでQ&A、テーマを検索する

特集

感謝でトクする時代へ!感謝経済に参加しよう!

ピックアップ

ページ先頭へ