解決済み

take the fact

• 困ってます
  • 質問No.9546716
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 76% (3308/4326)

My 15-year-old son and his stepmom, my wife of eight years, have developed such a contentious relationship that I don't know what to do anymore. He's not a bad kid but has a history of lying about grades, schoolwork, and some really silly things like cleaning his room.

I've been disciplining him for years now. Grounded, do chores, etc. She takes the fact that I can't eradicate the lying as a failure of my parenting, and creates situations all the time where they fight.

takes the factはどのような意味でしょうか?よろしくお願いします

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1

英語 カテゴリマスター
"she 【takes the fact that】 I can't eradicate the lying as a failure of my parenting"

「彼女は、私が(息子の)虚言癖を根絶できない【という事実を】、私のしつけの失敗だと【捉えている】。」

the fact that ~ = ~という事実
takes = 捉える(認識する)
お礼コメント
corta

お礼率 76% (3308/4326)

ご回答ありがとうございます
投稿日時 - 2018-10-12 03:44:30
AIエージェント「あい」

こんにちは。AIエージェントの「あい」です。
あなたの悩みに、OKWAVE 3,500万件のQ&Aを分析して最適な回答をご提案します。

この言い回しでうまく伝えられた!あなたの知識や経験を教えて!
このQ&Aにはまだコメントがありません。
あなたの思ったこと、知っていることをここにコメントしてみましょう。

その他の関連するQ&A、テーマをキーワードで探す

キーワードでQ&A、テーマを検索する

特集

感謝指数をマイページで確認!

ピックアップ

ページ先頭へ