解決済み

意味と用法について教えてください

• 困ってます
  • 質問No.9405351
  • 気になる数0
  • コメント数0

お礼率 58% (1189/2044)

In January, I finally married the woman of my dreams. "Julie" was sweet and kind, with lots of love to give. Things went well for a few weeks, but then everything changed. Julie has always had issues with depression. She'd be overwhelmed from time to time but always came to me for comfort. Suddenly, she didn't want me near her when she was depressed. As hurt as I was, I gave her the space she wanted.

As hurt as I wasの意味と用法について教えてください。よろしくお願いします
通報する
  • 気になる
    質問をブックマークします。
    マイページでまとめて確認できます。

質問者が選んだベストアンサー

• 回答No.1
レベル14

英語 カテゴリマスター
1。As hurt as I wasの意味と用法について教えてください。

As hurt as I wasの意味は、私は(彼女が鬱の時に頼りにしてくれなくなったので)傷ついたものの、という意味です。

2。用法について教えてください。

二つの as の間に形容詞を入れて、下記のようにすると「ではある(あった)ものの』という意味になります。
https://english.stackexchange.com/questions/335020/as-as-i-am-in-the-beginning-of-sentence

As beautiful as she was, she did not get the title of Miss Okayama. かのは美人ではあったものの、ミス岡山にはなれなかった。

As fat as I was, I could fit into the shirt. 僕は太ってはいたものの、そのシャツは着られた。
お礼コメント
corta

お礼率 58% (1189/2044)

ご回答ありがとうございます
投稿日時 - 2017-12-07 17:53:33