Create a Relaxed Chair with a Curved Prop Stick

このQ&Aのポイント
  • I created a chair with a tilted backrest angle for relaxation. I chose not to attach a backrest because other chairs already have it. I found it interesting to have a curved prop stick as support.
  • In designing a chair, I decided to make the backrest inclined at an angle to promote relaxation. Unlike other chairs, I chose not to include a backrest, as it was unnecessary. Instead, I opted for a unique curved prop stick for support, which adds a touch of novelty to the design.
  • For a more comfortable seating experience, I designed the chair with a slanted backrest angle. Unlike conventional chairs, I omitted the backrest, as it was redundant. The inclusion of a curved prop stick as a support element adds an intriguing visual element to the overall design.
回答を見る
  • ベストアンサー

添削してください

英語⇨ I made the chair and the back inclination angle to relax. I didn't attached the back because other chair has it. I thought interesting the prop stick has curved. 日本語⇨ 私はリラックスできるように背もたれを斜めの角度にした椅子を作りました。 (上のとはまた別の椅子のです)他の椅子には背もたれがついてるので、つけませんでした。 支えがカーブになっているのが面白いと思った。 ・背もたれはbackでいいでしょうか? ・「支え」というのは椅子の足のことです。ですが、足というより、一本の棒で支えられている丸椅子という感じです。ですので「足」ではなく「支え」で検索したところ、prop stickというワードが出てきたのですが、通じるでしょうか? 上の英文の添削をお願いします。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
  • cbm51901
回答No.1

Firstly, I made a chair with the backrest inclined at an angle for relaxation. まず、リラックスできるように斜めの角度をもった背もたれ付きの椅子を作りました。 I wanted the second chair to be different, so I didn't attach the backrest with this one. 他と異なるよう、二つ目の椅子には背もたれを付けませんでした。 The third one is more of a stool than a chair, supported by a single leg in the middle. I thought it would be interesting to have a curved leg. 三つ目の作品は椅子というよりは丸椅子といった感じで、中央の一本の脚で支えられています。脚を曲線状にしたら面白いと思いました。 > 背もたれはbackでいいでしょうか? back でもよいと思いますが、backrest としました。 http://ejje.weblio.jp/content/backrest > prop stickというワードが出てきたのですが、通じるでしょうか? 普通に「脚(leg)」でよいと思います。

shhisyak
質問者

お礼

回答が早くて大変助かりました!! 明日発表なので…。あとは覚えるだけです笑。 脚⇨legでいいんですね。 背もたれを調べたら、こちらもまたいろんなワードが出てきてどれを使おうか悩んで一番簡単なbackにしました。笑 ですが、回答者様の提案していただいた通りbackrestと使わせていただきます。 回答ありがとうございました!!!