• 締切済み

英訳をお願いします!

この文面のまま、英訳をして欲しいです。できればノスタルジックな、時を哀れむようなトーンを維持したまま書いてもらえれば嬉しいです!お願いします。 教室の色、教室の香り、机の場所、そこにいた時の感覚... その一年がまるで昨日起こったかのように新鮮に記憶に残ってる。信じられないだろうけど、その教室に入った瞬間一瞬で今までの色とはまるで違った華やかな色になる。私も周りも明るくなる。私はその教室が大好きだった。毎日学校に行くのが楽しみで仕方なかった。そんな教室の担任; 大好きな先生が忘れられない。 彼は生徒を喜ばせるのが得意だった。いつも面白い話もしてくれた。生徒の為なら体も張ってくれて、いつでも諦めない先生だった。教えてる時はいつも元気で、授業の進め方は独特だったが普通の授業より楽しく覚えられた。そしてスポーツがすごく得意な先生だった。本当に若々しい先生なのに、50歳と聞いた時は本当に驚いた。 そんな一年の中、一番印象に残っている日がある。それは『夢祭り』という、クラスごとにみんなが楽しめる作品を作る行事だ。その準備をしてるある日、生徒それぞれが自分勝手な行動をし、準備が進まなかった。ついには先生に教室の奥に並んで立たされた。今まで先生が怒ったところなど見た事ないから私は本当に怖かった。けど怒られはしなかった。先生は一人一人に訴えた:なぜ頑張らないのか、この行事を一生懸命にやる事にどれだけの意味があるか。先生は教えてくれた。この行事は絶対に忘れる事がないだろうと。その通りで、今でもこの日の事を、頑張った事をハッキリと覚えてる。最後はみんなで泣き、心から反省し、やる気を出す事にした。そのおかげで最高の作品も作れた。 当時は小学校の事など忘れると思っていた。けどその一年が昨日起こったかのように、いい思い出も悪い思い出も、全て記憶に残ってる。そして、その一年の全てに意味があった。そしてこの全てを教えてくれたのは先生だ。私はこんないい先生に出会うなんて思いもしなかった。そして今後出会うかどうかも分からない。夢見たいに終わったこの一年は一生忘れる事のない、かけがえのない一年だった。

• 英語

みんなの回答

• K_Africa
回答No.1

文面のままということで、その通り英訳しました。ご参考まで。 追伸:読んでいて感じるものがありました。鮮明に覚えておられることが想像できます。 -------------------------------------------------- The color, the sent of the classroom and the desk arrangement, all the memories in the year are very clear to me and I can recall senses of being there even now. The memories of those days are clearly in my mind as if it happened yesterday. I can’t believe that the colors surrounding me were changed suddenly when I entered the classroom. The classroom always made my classmates and me shinny. I liked the classroom very much. I enjoyed going school everyday. And I can’t forget my teacher in the classroom. He was a very nice teacher. Every time he made us delight and gave us interesting stories. He always devoted himself for us and never gave up to do anything. He taught us with full of his energy. His teaching style was different from another teachers but we had learned very well compared to ordinary lessons. He was also a very good sports man. I couldn’t’t have believed he was 50 years old when I have heard of his age at the time. The year was very special for us. In the year, I have an unforgettable memory of a certain day. On the day, we were doing preparation for “The Dream Festival” which all classes made something interesting. My class members didn’t’t cooperate or didn’t’t work together for the preparation to the festival. Finally he asked all of us to stand at the back of the classroom. I was very scared because it was my first time to see his anger. But he didn’t’t scold us at all. He just told each one of us whey we were not working hard. He taught us the meaning of putting all our energy into the event. He said the event would have remained in our memory forever. He was totally right. I have never forgotten the days and all the energy we put for the event. After his words, we all cried and understood our mistakes. Then we made the event preparation with full of motivation. Finally our work for the event was very successful and we were very proud of that. In those days, I thought I wouldn’t’t have remembered my elementary school days. Even I had good days and bad days, I still clearly remember the days in the year. The year gave me a lot of meanings and the teacher gave this to me. I have never thought that I could have such a special teacher and I would have such a nice teacher in my future. The year was just like a dream for me. The year is very precious for me. The year will be in my memory forever.