明日娘の英語スクールで対話実習があります

このQ&Aのポイント
  • 明日娘の英語スクールで対話実習があります。自分の英作文を訂正してもらいたいです。
  • 明日娘の英語スクールで対話実習があります。自分の英作文を訂正してもらいたいです。
回答を見る
  • ベストアンサー

英作文を教えて下さい

明日娘の英語スクールで対話実習があります。 もう今からドキドキです。 自分でも英作したのですが確認のため正しい英作文を お願いして訂正したいです。 必ずお礼は全員にさせてもらいますのでよろしくお願いします。 以下 >ちょっと、すみません。 >あなたはイギリス人ですか? >少しだけお話できませんか? >私の名前はAといいます。 >私は日本人で大阪に住んでいます。 >私の職業は薬剤師で、薬屋で薬を販売しています >あなたの名前はなんというんですか? >日本には観光目的で来られたのですか? >あなたは日本が好きですか? >日本の何に惹かれて来られたのですか? >私はイギリスが大好きです、しかし1度も行ったことはありません >だから私はイギリス人であるあなたとお友達になりたいと思っています >あなたがイギリスに帰国してからも私とメールフレンドになって頂けませんか? >これは私の名刺です >これが私のメールアドレスです >これは私の運転免許書です >これから観光されるのですか? >大阪なら私が案内しましょうか? >私は英語がほとんど話せませんがそれでも構いませんか? >あなたがイギリスに帰ったらぜひ私にメールして下さい >あなたを信じて待っています >これは私からの送りもので「いちごだいふく」というお菓子です >それでは、また。 >さようなら。

• 英語

質問者が選んだベストアンサー

• ベストアンサー
回答No.3

ロンドン在住の者です。イギリスから日本人が回答しますね(笑) >Hello, excuse me? >Are you British (English*イングランド人の場合)? >Can I talk to you for a minute? >I'm A, Japanese and I'm a chemist at a chemist's, selling medicines. (とってもイギリス的な表現。pharmacistとももちろん言いますが。) >Can I beg your name, please? >What is your purpose in Japan? Sightseeing, or else? >Do you like Japan? >What sort of thing did make you to go to Japan? Is there something fascinating you? >I like the UK indeed, but I've never been there before.(indeedという表現、強調の意味でイギリスではよく使われます。) >That is a reason why I want to be a friend of yours (もちろんyour friendでもokです!) >Could you keep in touch with me by email? I want to be your mail friend! >This is my mail address. >This is my driving license. >Are you going sightseeing? >If it is in Osaka, I can guide you. >I don't speak English well, but is it OK for you? >Please email (text:ケータイだったらこちらで) me after you go back to your country. >I'm really looking forward to hearing from you. >Great to (Nice to) see you. >See you soon! Cheers (これもイギリス式)! 以上です!何かあったら補足でどうぞ^^

kosuzu34
質問者

お礼

ありがとうございました。 本当に助かりました 感謝いたします。

その他の回答 (3)

回答No.4

先程回答したNo.3です! いちご大福わすれてました!笑 > This is my present for you which is sweets called 'Ichigo-daifuku'

kosuzu34
質問者

お礼

ありがとうございました。 本当に助かりました 感謝いたします。

• sayshe
回答No.2

Excuse me. Are you from Britain? May I talk to you for a second? My name is A. I am Japanese. I live in Osaka. I am a pharmacist. I sell medicines at a drug store. May I ask your name? Did you come to Japan for sightseeing? Do you like Japan? What is attractive for you in Japan? I love Britain, but I have never been there. That is why I would like to become friends with you. Could you correspond with me by e-mail after you return to Britain? Here is my calling card. This is my e-mail address. This is my driver's license. Are you going to do some sightseeing from now? Shall I show you around Osaka? I speak English only a little. Is it all right? Please send me an e-mail after you return to Britain. I am looking forward to hearing from you. These are for you. They are sweets called "Ichigo-daifuku". See you again. Good-bye.

kosuzu34
質問者

お礼

回答No.1

大きなお世話でしょうが、まず、あなたの英作を投稿し添削してもらった方が良いですよ。その方があなたの為です。私は上記の文章を全て言えますので、もし良かったら共有します。

kosuzu34
質問者

お礼

ありがとうございます。 今後そのようにします。